En helg, full med bra filmer :D

Okej, Etta och jag gick aldrig på Rock the Night. När vi kom fram hade det inte öppnat och det var nästan ingen där. Så vi blev så sjukt o taggade och gick till Burger King istället. Etta hade inte ätit någon middag, så hon fick sig en middag där medans jag tog en Milkshake ^^

Efter det gick vi åkte vi hem till mig och packade och åkte hem till Etta ;)
Vi köpte godis och dricka och tittade på film istället ^^
Det blev "Upp" och "Två Tigerbröder". Två riktigt bra filmer :) (Båda kom hemmifrån mig X) )

Upp: Mycket bra film ^^ Etta och jag grät sammanlagt tre gånger :) I början, mitten och slutet :)



Två Tigerbröder: Ännu en gullig gråt film ^^ Två tigerungar som kommer på bort från varrandra i unga ålder. De möts i slutet som fullvuxna. Båda har blivit uppfostrade av männsikor. Men den ena tränas som cirkus artist. Medans den andra tränas till att döda.
En mycket bra film :)


På morgonen efter tittade vi också på Star Wars. Episod 1... tror jag. Håller inte riktigt koll på det där X)
Och jag tror att Etta tyckte att jag var en aning dum som inte kom på en helt uppenbar sak i filmen xD Till mitt försvar säger jag att det var tidigt på morgonen. Och att jag inte har koll på nått när jag tittar på film X)
Men de va mys :D

På lördags kväll, alltså igår, var jag hemma hos Manda. Pamma, Ella och Maja var också där ^^ Vi hade det mys och tittade på "Finding Neverland" och sen "Peter Pan"

Finding Neverland: En film som handlar om författaren som skrev Peter Pan. Om hur han fick insperation om att skriva den. Jätte bra film :) Och man gråter även till den ^^




Och Peter Pan har väll alla hört talas om? ;) Om pojken som aldrig blir vuxen.


Peter Pan är helt underbart bra! Skulle "Landet Ingenstans" finnas skulle jag villja åka dit ^^



Oj vad jag lät som någon som gör recensioner på filmer :D Haha!
Men vill ni titta på en bra och sorglig film så kan jag rekomendera dem här! :D

Och som slutkläm så säger vi Grattis på Namnsdagen till Maria :D
Och till Corrinda som heter Maria i mellannamn :D

Nu ska jag avrunda det här inläget. Hejdå!
matilda

ååh Finding Neverland e så fruuktansvärd FIN film! Jag grät ögonen ur mig när jag såg den första gången! (SJÄLV!) <3

anna

är det bara du i din familj som har blogg? :)