Hur gick det för Jack att sova borta?

Det var ju absolut inga problem för Jack att sova borta!
 
Som det verkade så sov han bättre än han har gjort de senaste dagarna hemma, haha!
Jag och Simon tog till vara till fullo av att vara barnfria. Vi såg på film, men hög ljudvolym och utan att bli störda. Vi stannade uppe länge och låg sen i sängen och surfade på telefonerna med ljudet på och pratade högt med varandra! Soft. 
 
Jag trodde stenhårt på att mamma skulle höra av sig efter kl 23 så jag tittade på mobilen säkert 50 gånger under filmens gång men fick aldrig ett sms eller samtal. Inget kom heller senare eller på morgonen. 
Simon och jag sov som stockar hela natten! Vi trodde båda två att vi skulle vakna av vanans makt men vi sov hela natten utan avbrott. På morgonen frågade jag mamma när hon ville att vi hämtade honom och så bestämde vi att vi skulle komma vid 12. 
Jack brydde sig inte alls när vi kom. Det var knappt att han hade märkt att vi varit borta. Det känns faktiskt bra, då har han haft det bra och känt sig trygg ❤ Nästa gång blir det lättare för mig att lämna bort honom också när jag vet att det gick så bra. 
 
 
 
Natten efter det sov han så.jäkla.oroligt. Han var i ett mitt emellan tillstånd mellan vaken och sovande och var ledsen och skrek mer eller mindre hela natten. Vi bestämde då att Simon skulle sova på soffan kommande natt så han fick sova och så skulle jag ta Jack under natten och sova på morgonen. 
Självklart sover Jack fint hela natten med bara ett enkelt uppvak för blöjbyte. Typiskt när man försöker vara steget före ;) 
 
 
 
barn - barnvakt - familj - sömn
Angelica Wåhlin

Vad skönt att det gick så pass bra :)