25 år

Jag har fyllt år! 
 
Den 12 januari varje år är min alldeles egna dag och dagen jag fyller år. Jag är en sån person som älskar att fylla år. Att göra något speciellt och att allt handlar om en själv. Det gillar jag, haha!
Jag hade talat om för Simon att han behövde väcka mig med sång på morgonen. De senaste åren har Simon jobbat och inte varit hemma när jag fyller år, så nu i år när han var ledig så påminde jag honom om att sång är ett måste ;) 
Alltså började min morgon med sång och paket❤ Jag fick en bok som jag har önskat mig länge, så bra! 
Vi tog det sedan lugnt och mös en massa tillsammans med Jack under dagen för att vi skulle lämna honom hos mamma på eftermiddagen. Usch jag såg inte fram emot det... Vänjer man sig någonsin från att vara borta från sitt barn? 🙈
Men jag och Simon ville gå på bio och sen äta middag på stan med några kompisar och då har Jack det bättre hos mamma. 
 
 
Det var en trött kille som vi hämtade på kvällen och han sov ända från mammas famn hela vägen hem och ner i sängen ❤
Idag (söndag) firade vi mig tillsammans med "lilla" familjen. Jag och Simon bakade samt köpte en tårta som vi bjöd på hemma hos mamma. Det är så kul, för när vi firar tillsammans med bara den närmsta familjen så blir vi ändå 16 personer! Mamma, Moster Petra, mormor, morfar, jag, Patricia, Robert, Corrinda, Novalie, Trixie, Lovelia, Jordan, Jamie, Simon, Simon och Markus. Det är häftigt ändå att vi är så många utan att vi tänker på det. Jag visste ju vilka som skulle komma och fika men ändå tyckte jag inte det var många förrän alla satt och trängdes vid bordet. Tur att vi kunde vara hemma hos mamma, hos oss hade det blivit alldeles för trångt! 
 
 
Jag fick öppna presenter och så snackade och fikade vi i ett par timmar tills Jack bestämde att det var dags att åka hem ;) Han har mycket gott humör den grabben men när det tar slut så gäller det att vara snabb, haha. 
 
Jag har haft en underbart trevlig helg och det är lite tråkigt att min födelsedag är över. Men nu är det dags för mig och Simon att kavla upp ärmarna, nästan helg är det dop för Jack och vi har MASSOR att planera och förbereda. 
 
Hoppas ni hade en trevlig helg! 
 
25 - familj - fika - födelsedag - kalas - livet - vuxen
Jenny

Ja, man vänjer sig vid att lämna sitt/sina barn.
När stora grabben var ett par månader lämnade vi honom hos mina föräldrar och åkte till stan för att fira bröllopsdagen. DET var kämpigt för min del. När han var 8 månader åkte jag till London med min mamma och mina systrar. Gick hur fint som helst.
När lilla var 5 veckor blev jag ordentligt sjuk och inlagd på sjukhus i 1,5 vecka. Ingen rolig anledning att vara utan sina barn, men det går. Klart att man tänker på dem när man inte har dem hos sig, men man lämnar ju till folk man litar på.

Anonym

Jag tror att det alltid kommer vara jobbigt att lämna barnen. Även om det blir lättare med tiden.

/Mamman som saknar sin tvåring som blivit pappig.