Ikea premiär och 5 månader

Hej!

Vi har haft en sån bra dag med lilla familjen ❤ Vi startade dagen lugnt och skönt och mös en stund i sängen alla tre medan Jack åt frukost. När Jack vaknar på morgonen ligger han gärna en lång stund och snackar med sig själv eller gör andra små ljud. Idag var det bubbelljud med munnen. 
Under hela dagen har vi övat med Jack att han ska somna själv i sängen när han ska sova middag. Han sover lite olika många gånger men runt 3 gånger om dagen blir det och jag har provat lite smått att lägga honom direkt i sängen istället för att vagga honom i famnen som vi har gjort hittills. Jack blir skitsur när vi börjar vagga och kämpat hårt för att inte somna och att lägga honom i sängen då har varit omöjligt. Men hela dagen idag gick det suveränt! Han låg en stund och snackade men blev sen lite sur men då hjälpte det att jag nynnade intill honom. Hör.Och.Häpna. Jack somnade helt själv i sängen nu på kvällen :D Jag tror att mycket beror på att vi fått in en bra kvällsrutin så han vet vad som gäller. Det tog mindre än 20 minuter för honom innan han sov och varken jag eller Simon befann oss i samma rum. Vi var utanför och fortsatte röra oss och pratade som vanligt. Tre gånger fick vi dock gå in för att stoppa in nappen och säga godnatt men det är verkligen inga problem! Jack fyllde nyligen 5 månader och jag undrar jag om det här bara hände av en slump eller om vi kommer ha så här lugna kvällar framöver, haha. 
 
Hur som helst så åkte vi hem till mamma en snabbis för att hämta en tripp trapp. Hon har haft totalt 4 och har nu två kvar efter att vi hämtade en, så jäkla bra med en morsa som aldrig slänger/gör sig av med något. Vi åkte sen till Ikea och käkade lunch och köpte lite smått och gott, som en sittdyna till tripp trapp stolen. 
På vägen hem kom vi på att det var första gången vi åkte till Ikea sen Jack föddes. För jag tror att senaste gången jag var där var när Simon skjutsade runt mig i en rullstol för att jag var höggravid och inte klarade av att gå ^^ 
 
 
Det är över 5 månader sedan och jag förstår fortfarande inte vart all tid tar vägen. 
 
Jack blev 5 månader den sista januari. Lilla skrutten ❤
 
 
Öppna förskolan går för övrigt bra. Vi har valt minst en gång i veckan som jag kommer gå varje gång. Den är närmast och både jag och Jack verkade trivas bra där. Sen får vi se de andra dagarna. Jack sympatigråter inte lika mycket som han gjorde de första gångerna heller ;) Det händer att han darrar på underläppen för nån sekund när ett annat barn gråter men för det mesta struntar han i det. Skönt. 
 
Hoppas ni haft en fin helg!
 
5 månader - Ikea - barn - familj - livet - öppna förskolan