En utmanande dag

Hej från en trött mamma. 

Idag har varit en utmaning kan man minst säga. 

Jag och Simon är väldigt bortskämda med att Jack sover länge på morgonen. I snitt vaknar Jack kl 8 varje morgon. Den här veckan har Simon börjar jobbet igen efter sommarledigt och jobbar natt. Vilket betyder att jag är ensam med Jack på nätterna. Simon kommer hem lagom tills vi vaknar, då äter vi frukost ihop innan Simon går och lägger sig. 
Men idag gick allt snett. 
Det började med att Jack vaknade kl 6 på morgonen och ville gå upp. Vanligtvis somnar han om efter ett blöjbyte även om kl är 6 men imorse var han pigg. Så vi gick upp och vid 7.30 kom Simon hem. 
Morgonen var rätt lugn men efter Jacks första sovstund gick allt utför. Jack sov i 30 min, vaknade och var sur. Vanligt är att han sover 1-1,5 h. 
Jaha? 
Sen var det gnäll gnäll gnäll hela dagen. 
Vi åkte iväg en snabbis för att köpa födelsedagspresenter och såklart, SÅKLART, somnar Jack i bilen på väg hem i ett par minuter. Det gjorde att han inte ville sova på eftermiddagen som han brukar. Han brukar somna runt 13-14 tiden men nu dröjde det ända till kl 15.30 innan han somnade. 
Under dessa timmar skulle han sitta  mig. Allt annat var otänkbart och minsta lilla som blev fel gnälldes det om. 
Jag väckte Simon kl 16 och kl 16.05 vaknade Jack.... på eftermiddagarna är det inte ovanligt att han sover i 2 timmar så att han sov lite mer än en halvtimme även här var otänkbart för mig. 
Han var så trött stackarn <3 men han ville absolut inte somna om. 
Jag var så less vid det här laget att jag smet iväg och tränade en timme och lämnade Jack och Simon hemma. 
Jack var ganska nöjd ändå när jag kom hem och orkade hålla sig vaken till 19.30. När vi väl la honom somnade han på två sekunder <3 
Hur jobbigt jag än tycker att det är så är det såklart jobbigt för Jack med. Det har säkert varit något som stört honom idag. Kanske magont, kanske tänderna, kanske en kombo av båda eller något helt annat. 

Han snosar bredvid mig i sin säng just nu och jag hoppas han får sova gott inatt, så tar vi nya tag imorgon! 

(null)

barn - familj - gnäll - utmaning - vardag