Värsta känslan är att göra sitt barn ledset

Hej på er!

I helgen har jag gått en siminstruktörsutbildning och känner mig fylld på information. Utbildningen höll på i två hela dagar och såklart jobbade Simon helg just den här helgen. Eftersom att Jack hade blivit så ledsen när vi lämnade honom en kortis hos hans farmor helgen innan var jag orolig att han skulle bli lika ledsen igen när han skulle vara hos min mamma. 
Det verkade okej men Jack blev ledsen så fort jag gick ut, då bara för att hämta vagnen, och lite andra grejer i bilen. Han var sen superledsen under tiden jag var kvar och jag mådde skit av att behöva lämna honom. 
Simon var den som skulle få hämta honom om det inte gick hemma hos mamma och jag var övertygad om att mamma skulle få ringa honom på en gång, men 10 min efter att jag åkt fick jag en bild av mamma på en nöjd Jack 💜 
(null)

Det lugnade mig oerhört men jag trodde hela dagen att i nästa sms så kommer det stå att Simon hämtat honom. Men han höll sig nöjd hela dagen :) 

(null)

(null)

(null)

Jack fick t.o.m vara med på träningen på Friskis och charmade tydligen hela gruppen, inklusive ledaren! Såklart. 
Dagen efter gick det mycket bättre att lämna och han brydde sig knappt att jag gick ;) 

Men det brändes ordentligt i hjärtat måste jag säga. Jag hade aldrig lämnat honom om jag inte hade behövt! Hade jag missat den här utbildningen hade jag behövt gå den en annan gång och det skulle säkert dröja. 
Som tur var kunde Simon lämna jobbet och hämta honom men man vill ju inte vara den som gör ens lilla bebis så ledsen. Inte ens för ett par minuter vill man att han ska vara ledsen! 
Därför är jag så lättad att det gick bra den här gången 💜 Jack har haft det så bra hos sin mormor och den enda som tyckte det var jobbigt var nog jag. 

(null)

(null)

Idag har jag och Jack bara varit hemma! Han har gnällt och jag har underhållit honom så gott jag kan! Haha
barn - barnvakt - bebis - jobbigt - ledsen - livet - mormor - utbildning
Kicki

Underbar bild på Jack och Doris❤️