Då och nu

Sommaren är här och jag insåg att mina sommarkläder som jag lagt i en låda i förrådet visst inte existerade...? Jag var helt säker på att jag lagt en hel drös med linnen och shorts i en låda men nu finns det inte en sån låda? Hur är det möjligt? Haha! 
Jag har fortfarande kvar mina klänningar i garderoben som jag kan ha och tur är väl det när Sverige bjuder på 25+. 
Som klänningen som jag bodde i förra sommaren när jag var höggravid med Jack. 

(null)

En helt vanlig klänning från H&M som jag fick av Simons mamma. Den funkade jättebra till gravidmagen och sitter fint nu med. 

Igår åkte vi iväg för att titta på en ny bilstol till Jack. Babyskyddet börjar bli för trångt och vi tänkte att det säkert behövdes beställa ett så vi åkte och pratade direkt i butiken. Det visade sig att Jack är tillräckligt stor för just den bilstolen som passar vår bas så vi kunde köpa och installera den nya stolen på plats. 

(null)

Märket är BeSafe och vi köpte den från Babyproffsen :) 
Tjejen i butiken var så hjälpsam och snäll och följde till och med ut till bilen och hjälpte oss att sätta dit den och kollade så Jack satt bra i den. Så snällt! 
I den här kan han sitta tills han blir ungefär 4 år, eller en viss längd men kommer inte ihåg i huvudet vilken längd det var 😊 
Jack gillar mycket att åka bil och i den här sitter han mer upprätt jämfört med babyskyddet där han mer låg ner. Det tror jag att han gillar. 

Glöm inte morsdag på söndag! 
Jag har påmint Simon i en veckas tid men han kopplade inte att även jag är mamma och vill bli firad, haha. Nu vet han ;) 

Hoppas ni haft en fin vecka, bara en dag kvar till helgen! 
barn - bilstol - då och nu - gravid - livet - vardag