Snökaos?

Har det snöat hos er också idag?? 
Alltså det var länge sen som det kom så här mycket snö på en och samma gång va? 
Jag och Jack åkte för att prata med vaktmästaren som har hand om lokalen som vi ska vara i på lördag efter dopet och när jag kom ut till bilen igen efter en halvtimme var den helt täckt med snö! Jag behövde till och med skrapa rutorna... 
Det snöade så mycket att det nästan hann komma tillbaka lika mycket snö som jag borstade bort från bilen. Två gånger borstade jag bilen för att sen inse att det inte var någon idé. Det låg åtminstone inte ett tjockt lager och det fick duga. 
Jag åkte och handlade på kvällen medan Simon var hemma med Jack och lagade mat och det var samma visa då med. Borsta borsta  borsta. 
Det har varit riktigt jäkla halt ett tag nu. På väg hem till mamma i helgen höll vi på att krocka i en korsning för att bilen bara gled när Simon försökte bromsa... Han drog snabbt i handbromsen och bilen vände då och stannade till slut precis framför korsningen i sidledes. Jäkla tur, för bilarna på vägen hade aldrig hunnit stanna! Läskigt som bara den. 
Idag när det snöade så mycket så körde alla lugnt och försiktig. Har aldrig sett så många bilister ta det lugnt på samma gång förut, haha. 
Undrar nu hur länge snön tänker ligga kvar? 

(null)

(null)

kaos - snö - trafik - vinter
Anneli Holmberg

Jag bor i Mariannelund (mellan Vimmerby och Eksjö) och vi fick ca 5 cm snö i förrgår, men igår tinade den bort.