Sjukling

Inte Jack, tack och lov. Utan jag.
Simon har varit krasslig ett tag. Han har hostat och snörvlat och varit allmänt risig. Jag har nu idag haft feber och mått kasst. Urk jag har verkligen inte lust att bli sjuk och jag vill definitivt inte att Jack blir sjuk! 
Det är första gången sen Jack kom som jag varit så risig att jag inte orkar mer än att ligga i soffan och tycka synd om mig själv och oj så svårt det är att göra det med en liten som kräver ens uppmärksamhet och kärlek. Missförstå mig rätt; jag bryr mig självklart mer om Jacks behov än mina egna. 
Men idag hade varit en såndär dag som jag hade sett på film hela dagen om jag hade kunnat :) 
Dock tror jag att Jack hjälpte mig lite idag för han sov middag i nästan tre timmar mitt på dagen! Och han brukar snitta en timme i taget, wow. Sen var han vaken resten av dagen/kvällen men då kände jag mig piggare så det funkade perfekt. 
Nu förstår jag frasen "jag har inte tid att vara sjuk" som jag hört min mamma säga så många gånger, och då har jag "bara" ett barn att ta hand om ^^ 
familj - feber - livet - sjuk - vardag
Malin

Krya på dig!