Jacks dop

Heej på er
 
I lördags, den 19 januari, döpte vi Jack i Gamla Uppsala kyrka. Hela veckan innan hade vi förberett med planering, fika, inhandling av ingredienser och dekorationer, hämta, greja, fixa... pust
Jag trodde verkligen inte att det var så mycket som skulle planeras och göras inför ett dop? Men oj så fel jag hade. 
Jag och Simon bakade tårta hela dagen innan. Vi gjorde tre stycken väldigt höga tårtor och var lite osäkra på om det skulle räcka. Det visade sig sen att det hade räckt med typ en, haha. Vi fick fantastisk hjälp från vänner och familj som hjälpte till med fika. Samma personer gick sen in under dopet och hjälpte till under fikat så allt flöt på smidigt. Jag och Simon kom hem och insåg att vi själva inte gjort så mycket. Kan inte tacka alla nog som hjälpte till. Utan dem hade jag och Simon inte hunnit njuta av dagen ❤
 
Vi startade dagen tidigt på morgonen och gjorde färdigt det sista som behövdes göra med fikat. Vi packade allt som behövdes tas med och tyckte att vi var i så himla god tid och så vips så var vi en hel timme efter i planeringen! Vi hade tillgång till lokalen vi skulle fika i två timmar innan dopet började och hade vi varit där i tid hade det hela varit lugnt, nu hade jag 45 minuter i lokalen och Simon körde fram och tillbaka med fika som vi inte fick med oss första gången. Men hjälpen kom och gjorde klart det sista så jag och Simon kunde gå upp till kyrkan lite tidigare och förbereda Jack. 
 
Ceremonin gick så smidigt. Jack var jättenöjd och kikade på alla släktingar och vänner och sa inte ett pip när prästen tog honom och strök vatten på huvudet och visade upp honom för alla som satt i bänkarna. Han var mest nyfiken och tittade runt och lekte med rosetten på dopklänningen. Sötnöten  ❤
 
Jag förstår inte varför jag ser så missnöjd ut!? Ser likadan ut på alla bilder... Jag är egentligen superhappy, tro mig!  haha
 
Efter ceremonin gick alla till lokalen och jag och Simon kom en stund efter alla andra eftersom att vi stannade kvar i kyrkan för att byta om på Jack. När vi kom fram hade familjen koll på läget och allt blev redo ganska snabbt. Jag och Simon kollade läget och såg till så allt kom fram. Vi pratade med släktingar och tackade för alla lyckoönskningar. Jack somnade på vägen till lokalen och han sov en lång stund i sin vagn i hallen. När alla fikade vaknade han och satt med vid bordet och lekte med snöret som låg på bordet. 
 
 
Fikabordet!

 
Det blev en och en halv tårta över så någon, minns inte vem men min mamma eller min moster, föreslog att vi skulle lämna tårtar till ett härbärge i stan. Mamma skickade ett par nummer till mig och jag ringde senare på kvällen och frågade om de ville ha tårta och fick ett ja till svar. Vid kl 20 kom jag dit. Två män satt utanför dörren och en av dem reste sig genast upp för att öppna dörren åt mig. De var väldigt tacksamma och trevliga de som jag pratade med när jag lämnade över tårtorna och jag hoppas verkligen att de tyckte om dem. 
När alla gäster gått hem och lokalen var skinande ren öppnade vi presenter från familjen som stannat kvar för att hjälpa till. Jack fick så mycket fina doppresenter och det är synd att vi inte hann öppna alla på plats. Han är riktigt bortskämd vår lilla gosse ^^ 
 
Dopet var en riktig upplevelse och vi är så glada som har så mycket släkt och vänner som kommer för vår sons skull. Han är så otroligt älskad. ❤
 
Tusen tack till alla som kom! Ni alla är fantastiska!
dop - familj - fest - fika - kyrka - kärlek - namngivelse
Hanna

Vad roligt att det blev så lyckat och fint!! Vad fick han för namn mer än Jack, er söta lilla kille?

Svar: Hans fullständiga namn är Jack Lars Ottosson ^^
Janelle

Sassa

Så fint ni fixat och donat med tårtorna!
Ny karriär?!😉
Ni ser så otroligt fina ut i er lilla vackra trio💜
Måste fråga, din klänning? Var kommer den ifrån?😍

Svar: Tack! En karriär vet jag inte men kul var det iaf 😁
Klänningen har jag köpt i Turkiet 🤗
Janelle

Alexandra

Så otroligt söta ni är alla tre! Man blir glad av ett få följa er lilla underbara familj💗
Så vackra tårtor! Tror ni borde jobba med sånt😌😌
Vart kommer din klämning ifrån om man får fråga?

Svar: Tack vad snällt 💜 klänningen har jag köpt i Turkiet 👍
Janelle

Jenny

Tycker du är jättefin på bilderna 😊 Oj vilket jobb ni har lagt ner, fantastiskt jobbat av er. Allt ser så himla gott och fint ut ❤

Svar: Tack! Ja det är en hel del arbete bakom allt... 🤗
Janelle

Pernilla Andersson

Vad fina ni var alla 3
Roligt att Jack var glad,kunde lika gärna vara vettskrämd..

Ja det är mycket att förbereda med dop.kul att det gick smidigt
Vad fick han för saker. ?? Nyfiken, tycker set är svårt att köpa dop present..


Svar: Tack så mycket! Ja men precis han hade kunnat skrika och gråta sig igenom hela ceremonin... Jag håller på att redigera en video där vi bland annat öppnar presenter. Vi själva blev väldigt glada. Jag ska se till att bli färdig med den...snart!
Janelle