Helgen

Tack alla för era kommentarer om förra inlägget. Många fina tips om mat och egna erfarenheter, toppenbra! 

Helgen som varit har varit lite upp och ner. Simon jobbar 12-timmars pass så jag och Jack har spenderat mer eller mindre hela helgen själva :)
I lördags åkte vi hem till Simons mormor på fika och julplundring. Jack var lite blyg och extremt kräkig stackarn. Jag åkte buss fram och tillbaka och det funkar så bra med Jack i barnvagnen. Bussen var sen båda gångerna vilket resulterade i stressade busschaufförer som körde ganska så vårdslöst... suck. 
Tur att det finns spännen så man kan låsa fast vagnen ordentligt! 

(null)

På söndagseftermiddagen hängde vi lite med Jacks gudmor och min barndomsvän Matilda. Även då var han blyg och kräkig. Han har perioder när han kräks extra mycket och den här helgen var det extra mycket. Typiskt när man planerar saker ;) 

(null)

Vi kom hem till 18 ungefär båda dagarna och Jack sov på vägen hem i vagnen och har pga det varit så svårsövd på kvällen! När vi är hemma är han gärna vaken mellan 16-19.30 och somnar gott på kvällen. Men en powernap vid 17.30 förstör så mycket. Han är trött men inte tillräckligt trött och blir såå sur. Idag skrek och gnällde han i 1 1/2 timme innan han somnade bredvid mig i sängen... oj oj

I veckan som kommer ska vi prova på olika öppna förskolor är det tänkt. Vi har ju ingen koll på hur det funkar så vi provar ett par och ser vad vi tycker. Vi passar på när Simon är ledig i veckan och jobbar på helgerna. Ska bli så spännande att se hur Jack reagerar med andra barn. Han har bara sett på håll tidigare ;) 
bebis - buss - familj - gnällig - livet - sömn
Sandra

Nu vet jag inte riktigt vart i stan ni bor men när jag bodde i stan med min minsting så tyckte jag vaksala kyrkan och salabacke kyrkans öf var bäst. Så de rekomenderar jag. Tror de tog 10-20kr för fikat och då fick man fika hur mkt man ville.

Tess W

Tycker inte heller ni behöver oroa er över vikten. Min dotter slutade växa på längden och gick inte upp i vikt och då är det naturligtvis inte alls bra, hon hade svår förkylningsastma så det var därför det hände, på mitt BVC sa de att det först var om det inträffade som det var någon fara! Hon är 10 år nu och fortfarande nätt till växten men hon mår bra och är nästan fri från förkylningsastman nu.Du kan testa att amma lite tätare det är ju efterfrågan som ger mer mjölk :) Stora kramar Tess W