Mammaträning

Jag har en gång i tiden varit väldigt duktig på att träna. Jag tränade tillsammans med mamma och moster 2-3 gånger i veckan. Stark var jag oxå! Sen fick jag körtelfeber som gjorde mig sjuk i ett år efteråt och jag var oftare krasslig än frisk. Jag tränade ett par gånger (för jag visste inte då att det hade varit körtelfeber...) men sen blev det så mycket jobb och lägenhetsbyte två gånger på en månad så träningen försvann. Sen blev jag gravid och tänkte att jag skulle bli mer aktiv men graviditeten var så tuff i sig att jag aldrig tog tag i det. Men nu så! På Friskis har de ett pass som heter mammacirkelfys där man får ta med sig sitt barn. Passet är anpassat för nyblivna mammor och är tänkt som en start in i träningen igen. Det var tredje gången jag gick idag och jag älskar verkligen passet! Det är säkert inte så tufft för den som har magnusklerna på rätt ställe men för oss nyblivna mammor är det fokus på core och hållning. 
Idag var första gången jag tog med Jack, de andra gångerna har han stannat hemma med Simon. Men idag skulle Simon till NetoNet och jag ville prova att ta med Jack så då skjutsade Simon dit oss och hämtade igen när passet var slut. Väldigt smidigt. 
Jack missade sin sovstund innan passet så han surnade till ungefär mitt i. Det var ett helt varv kvar så jag provade att ta med honom varvet runt. Många av övningarna går att göra med ett barn i famnen och Jack var så nöjd att han fick vara med. 
Jag tror att om man matchar med mat och sömn för honom så kan han lugnt ligga och underhålla sig själv i babygymmet! 

(null)

Passet är drop in så kaosar allt ihop precis innan så kan man bara vända och gå hem igen, genomtänkt. 

Nu ska vi bara se hur länge till jag behöver gå på dessa pass. Jag ska försöka att träna minst en gång till i veckan antingen på gym eller någon soft pass. Så ska vi se att musklerna hittar rätt igen :D 
Friskis - barn - mamma - mammaträning - träning
Gunilla

Hej.
Om du har haft körtelfeber, så läs Anthony Williams bok
Medial läkning. Så bra och man får svar på dom flesta frågor varför man mår som man gör.

Svar: Tack för tipset!
Janelle

Yasmine

Låter som ett spännande upplägg! Lycka till :D

Svar: Tack! :D
Janelle