Alla hjärtans dag ❤

Jag och Simon har aldrig varit storfirare av Alla hjärtans dag. Mer att vi myser lite extra, äter lite godare mat eller myser i soffan med snacks fast att det är mitt i veckan. Jag frågade faktiskt Simon igår vilken hans bästa alla hjärtans dag- dag med mig som han har haft och han svarade att han typ inte kommer ihåg vad vi har gjort. Det var precis varför jag frågade, jag kommer heller inte ihåg något specifikt som vi gjort. För oss är det precis så vi vill ha det! Ingen stress, press eller prestationsångest, bara en vanlig dag med något litet extra. ❤ 
I år var Simon ledig hela dagen och vi började dagen lugnt och skönt. Jack sov 12 timmar (!!) i sträck på natten och var på bra humör hela dagen, det var hans föräldrar med ;) 
 
 
Notera gärna Jacks pyjamas med hjärtan på 💚
 
På eftermiddagen åkte vi till Gränby för att shoppa lite. Simon har ett berg presentkort som han är seg på att använda då han är ganska så kräsen med kläder (och allt annat egentligen) så det tar alltid tid för honom att bestämma sig för vad han vill ha, om han behöver och om det är skönt etc... Men igår blev det ett par tröjor som var väldigt fina. Även jag shoppade för presentkort och köpte ett par jeans, två tröjor och lite träningskläder. Alltså jeans. Jag kommer ju preeecis i mina jeans jag hade innan jag blev gravid men det är bannemig inte bekvämt eller snyggt. Jag har haft ett par jeans från HM som passat perfekt men efter 5 månader tröttnar man på de där jeansen. Så nu har jag två jeans jag kommer i, haha! Jag tror att jag ska komma i mina gamla jeans igen nu när jag börjat träna, annars får jag byta ut dem också ^^
 
Här vill jag slänga ut ett supertips till er som är lite kortare i längden, som mig :D 
Jag har alltid problem med längden på främst byxor. Eftersom att jag är kurvig så behöver jag bredare i midjan och behöver då anpassa storleken efter den vilket resulterar i att byxbenen blir för långa. Det finns nån modell på byxor som ska gå till ankeln men som går ända ner till hälarna på mig men de är inte alltid jättesköna. Så när jag letade byxor efter förlossningen så ramlade jag in på H&m's petite jeans. 
"Men hallå" tänker ni nu. "Petit är ju bara för personer som är mindre överallt, det funkar ju inte för någon som är kurvig eller +size." 
För så tänkte jag. Men nej nej. H&M's petite jeans är för kortare personer och har ingenting med storleken att göra! Längden är densamma på alla jeansen och passar personer som är runt 160 cm. Man väljer alltså "sin" storlek och då ändras bara bredden, inte längden, på jeansen. Jag har sett storlekar som går upp till 46p så det finns ju såklart inte hur högt som helst, men ändå ganska bra. 
Jag köpte en storlek 42p som var stretchiga och det var som att jeansen var sydda efter mina mått! Perfekt i midjan och benlängden slutade precis under fotknölen! Jag är 164 cm lång och lagom bred kring höfter och mage, lite mer mage än övrigt. För att ge er en referens.
 
 
Det är dock svårt att veta vad som är petite och inte för det finns ingen sådan kategori och jag tror att det bara går att beställa online tyvärr. Det står heller inte på hemsidan vad som är petit och vad som inte är det när de namngivit jeansen, men det står ett "p" efter storleken när man går in för att välja sin storlek. Jag gjorde så att jag sökte i sökrutan "petite" och gick in och kollade storlekarna för att se om det var petite eller inte. Klickar man på "välj storlek" så kommer en ny knapp som heter storleksguide och där kan man läsa mer om deras petite storlekar. 
Jag har aldrig hört talas om detta och H&M borde verkligen annonsera det mycket bättre för det är på allvar de bästa jeansen jag har haft! Jag har bara provat en sort och de var väldigt stretchiga och det var så skönt att ha speciellt efter en graviditet och förlossning! 
Jag vet att det är många som har samma problem som mig men våga beställa hem ett par jeans och prova. Det går alltid att skicka tillbaka om man inte blir nöjd. 
Jag kommer alltid köra petite från H&M från och med nu, så skönt att slippa vika upp byxbenen!
 
Oj det blev mycket mer text än jag hade tänkt mig men jag ville att ni skulle veta det :D 
Nog pratat om jeans. 
Våran alla hjärtans dag kväll blev så mysig! Vi lagade en god tre rätters middag som vi åt efter att vi nattat lillen och såg sen på skräckfilm långt efter läggdags! Det var ingen avancerad middag utan vi lagade efter vad vi hade hemma. Baconinlindad haloumi till förrätt. Ugnsstekt kyckling med hemmagjord potatisgratäng och egengjord örtdipp till huvudrätt och kladdkaka till efterrätt, så drack vi cola till det i fina glas 😄  Och för en gång skull när vi anstränger oss med en finare middag så blev allt perfekt och smakade underbart!
 
Jag hoppas ni fick en fin alla hjärtans dag. Oavsett om ni firade den tillsammans med er älskling, eller med barnen, med vännerna, familjen eller ensam. Alla förtjänar kärlek, kom bara ihåg att det gäller resten utav året med ;) 
 
Tessan

Hejsan!
Jeansen ser väldigt sköna ut! Precis vad jag oxå skulle behöva. Trött på att lägga upp 😕 Kan du inte länka till dom? Tack på för hand 🙂

Svar: Ja supersköna! Absolut : https://www2.hm.com/sv_se/productpage.0706016006.html
Såg dock nu att alla storlekar i P var slutsålda för just den här :(
Janelle

Jennie

Ett tips från en annan kortis. Kappahl har samma koncept fast de sätter ett S efter storleken, finns både i butik och nätet. Så skönt att hitta byxor som passar direkt.

Svar: Men va!? Så fantastiskt men synd att jag missat det! Då ska jag absolut kolla upp det, tack för tips!
Janelle

Pernilla Andersson

Åh tack för det tipset. Jag har samma problem,jag vill verkligen hitta sköna jeans. Då ska jag kolla detta.. tackar..

Josefin

River Island har också petite! Är själv 173, haha, men shoppar ofta med min kusin som är typ 160 :) Ibland fattar jag inte hur jeans kan vara sydda, för de kan vara för långa för mig med JÄTTEMYCKET och då är jag somsagt över 170 cm lång ….


Svar: Ja alltså det här med jeans är rena rama djungeln! Haha, tack för tips för River Island, väldigt långt över min prisram för ett par jeans dock men kul att höra att samma tänkt finns på fler ställen :D
Janelle

Erika

Åh tack för tipset om jeans! Nu vet jag vad jag ska kika nästa gång jag behöver köpa nytt :)