Snorigt

Oj oj det är inte lätt för Jack just nu... 
Vår lilla kille har varit snuvig i ett par dagar och  har i och med det varit väldigt otröstlig och ledsen. Att amma är bästa sättet att trösta honom men eftersom hela näsan varit full med snor har han haft svårt att andas och fått ner massa snor i svalget som han sen kräks upp, stackare. 
Vi ringde till vår vårdcentral för att få råd och provar nu koksaltlösning och snorsug. Jack avskyr det men han får lättare att andas och kan med det koppla av och sova en stund :) 
Idag är det bättre med snuvan men han har varit alldeles förtvivlad hela dagen. Han sov jättebra under natten och har varit vaken mer eller mindre hela dagen. Först nu vid 17 lyckades jag lugna ner honom och nu sover han sött. Vi får se hur länge bara ^^ 

Men fy så jobbigt det är att inte kunna trösta sitt barn... nej fy jag hoppas han kryar på sig snabbt <3 
(null)


bebis - jobbigt - sjuk - snorig
Anna

Hej! Inte kul med en snorig bebis😞 Men det bästa mot snor är bröstmjölk, så mitt tips är att handmjölka ur lite och droppa i näsan med ex en spruta eller medicinkopp! Det gör verkligen underverk för snoriga små näsor😊

Svar: Men alltså den där bröstmjölken funkar ju för allt! Haha ska nog prova det också, tack för tips :D
Janelle

Anonym

Stackars liten..Jag måste verkligen tipsa om physiomer” från apoteket. Det är en riktig räddare. En ”näsdusch” för bebisar. Inga konstigheter i. Men så himla bra! Kram

Jenny

Usch stackars lilla Jack.. Min dotter blev också förkyld när hon var pytteliten, så jobbigt för dom små. Nu är hon 8 månader och har redan klarat av 6 förkylningar och en magsjuka 🙄
Hoppas Jack kryar på sig snabbt ❤

Svar: Nämen oj vilken otur, vilken kämpe till bebis! Tack vi hoppas på det vi med <3
Janelle

Anonym

Hej! Hur mådde du när du vaknade från narkosen? Mådde du illa eller var förvirrad på vart du var? Hur ont hade du efter operationen? Jag har fött ett barn varginalt och är gravid med nr 2 pga många komplikationer efter första förlossningen så vill dem göra kejsarsnitt eftersom jag inte får ta Eda pga ryggskada så vill dem söva är så sjukt nervös 😞😞

Svar: Hej! Hoppas du ser mitt svar nu. Jag mådde jättebra när jag vaknade från narkosen. Jag var bara sjukt trött. Som när man sovit alldeles för lite men måste vakna ändå. Jag blev inte påverkad av varken yrsel eller illamående som tur var :) Tyvärr hade jag såklart väldigt ont efter operationen och var totalt sängliggande de två första dagarna. Med smärtstillande var det rätt ok. Nu har jag mer eller mindre glömt bort hur ont jag hade eftersom att jag hade en liten bebis som tog bort tankarna på hur skruttig man kände sig <3 Jag förstår att du är nervös, det blev ju jag med såklart den lilla tid jag fick på mig att hinna bli nervös på. Men idag mår jag hur bra som helst och har svårt att förstå att jag faktiskt blivit snittad. Men var beredd på att iaf första veckan kan bli kämpig med ont i snitt och mage. Dock inte mycket värre än en stor gravidmage och foglossning ^^
Janelle