Promenad i Märsta

Jack mår mycket bättre nu! 
 
Det blev ett par kämpiga dagar och nätter men nu verkar han vara sig själv igen. Gnäller bara när han är hungrig och äter då tills han är mätt och somnar och sover flera timmar i sträck. 
Igår kväll somnade han runt 21 tiden efter amning och sov ända fram till kl 04! Sen var han vaken i 3 timmar och ville amma och få närhet. Sen somnade han om efter andra amningen bara för att vakna en halvtimme senare och vara gnällig. Då gick Simon upp med honom och jag somnade om och sov ett par timmar till. 
Måste var skönt för Jack att kunna sova ostört och fri från snor ❤ 
 
Idag var vi på utflykt i Märsta. Haha, eller utflykt var det väl inte men vi gjorde det till en utflykt. Vi behövde köra bilen till Kias verkstad (vi äger en Kia) men i Uppsala var det helt fullbokat fram till nån gång i oktober. Men i Märsta hade de tid. Vi visste inte hur lång tid det skulle ta och eftersom att vi ändå inte har så mycket för oss så packade vi ihop oss allihopa och tog en härlig promenad i Märsta tillsammans. 
 
 
Jack gillar att åka vagn. Vi gick en lång bit igenom skogen och på ett ställe hade en ek tappat massa ekollon som såklart gjorde att vagnen skumpade rätt ordentligt. Men Jack verkade knappt märka det. Fram och tillbaka till Märsta Centrum tog vi oss och han sov så gott. Vaknade till nån gång när vi var på väg tillbaka men somnade snabbt om igen. 
 
Min kropp har återhämtat sig så bra! Jag är ännu inte helt återställd men oj vilken skillnad det är vecka för vecka. Från verkstaden till Märsta Centrum tog det lite mer än 20 minuter att gå och det kändes så lätt! Jag fick varken ont i ryggen eller blev andfådd efter bara 10 meter. Så otroligt skönt. På vägen tillbaka var det jobbigt för då kämpade vi oss upp för den brantaste backen jag sett på länge! Det var så brant att Jack halkade ner en bit i sin vagn haha! Men det var jobbigt på ett skönt sätt. 
Såklart kunde verkstaden inte fixa bilen på plats utan det måste beställas delar så vi får komma tillbaka. Det är inget större fel på bilen som gör den osäker att köra, som tur är. Såklart hade vi inte kört runt med Jack i bilen om det var fel på den! Men man vill ju gärna ha det fixat så vi hoppas att vi får en ny tid snart. 
Hur som helst så var det väldigt mysigt med en längre promenad. Simon och jag gick rätt ofta längre promenader innan jag blev för tjock och tung så det känns extra bra att jag börjar få tillbaka styrkan i kroppen.  
 
När vi kom hem mös jag och Jack i soffan extra länge efter amningen ❤ Det har inte blivit så mycket mys under tiden som Jack varit snorig så vi tar igen det nu istället!

 
Ha det fint!
 
 
Promenad - bebis - bil - mys - vardag
Maria Pettersson

Så bra att du verkar läka ihop bra! :)

Jenny

Mysigt med en liten utflykt! Måste erkänna att jag blir lite avundsjuk, så länge har knappt min dotter sovit på natten och hon är ändå 8 månader nu 😴
Men jag hoppas det håller i sig för eran del, är så otroligt skönt när dom små sover bra. Han är verkligen fin eran lilla plutt ❤ kram

Anne

Så små barn ska ju dock helst inte sova så länge i sträck , utan bör amma var 3-4 timme. Någon enstaka gång spelar nog ingen roll dock.

Anna

Ursäkta Anne, men så var det nog man sa på 70- talet! Barn som sover på natten mår bra och ska såklart få sova! Bara vid dålig viktuppgång man säger att man behöver väcka på natten. Njut av att han sover på natten Janelle!

Anne

Anna: ett tre veckor gammalt barn som är förkylt bör man nog inte låta sova hur länge det vill utan att väcka för amning anser jag. Men var tänkt som ett svar på kommentaren ovanför att "hoppas det håller i sig angående sömnen". Ett lite äldre barn säg 3 mån som inte har en pågående infektion, kissar bra och går upp i vikt skulle jag inte heller väcka för matning.

Ida

Vad mysigt det ser ut. Lita på din egen magkänsla, du vet vad som är bäst för ditt barn.

Pernilla Andersson

Åh det är aå jobbigt när dom är sjuka
Man vill gärna hjälpa dom men det går inte alltid..
Min sin var inte jätteförkyld som bebis
Men när han blev lite äldre så fick han falsk krubb.
Det var lite jobbigt för han..💙💙
Krya på Jack

iseedee

Vad härligt med en promenad.
Så fin liten kille. :D