BVC

Hej!

Idag var det dags för Jacks andra BVC besök. Simon följde med och för hans del blev det hans första gång eftersom att han var förkyld förra gången. Jack följer sin kurva på pricken. Förra gången vägde han 4102g och idag låg han på 4428g. 326g på ungefär 1 1/2 vecka och det var perfekt enligt vår sköterska, kul!
Förra gången tyckte Jack inte alls om att bli vägd och mätt. Då blev han så ledsen att han till slut kissade ner hela mig. Men idag gick det superbra och han sa knappt ett pip. 
 
Simon och jag har råkat hamna i ett sovsystem som har underlättat vår egna sömn. Simon gillar att sitta uppe på kvällarna och har därför stannat uppe med Jack och matat honom runt 2-3 på natten och sen lagt sig. Jag har då fått sova ett par timmar i sängen och får då sova ostört fram till ungefär 6-7 på morgonen. Då tar jag Jack och beroende på hur trött han är så kan vi somna om nån timme till. Idag vaknade Jack först vid 7.30 och då klev jag upp och lät Simon sova tills han vaknade. Inatt funkade det så bra att både jag och Simon fick 7 timmars ostörd sömn i var. 
Haha, detta var absolut ingenting vi planerat eller bestämt utan det bara blev så nån gång och då har vi fortsatt för att vi tycker att det fungerar bra. Lite annat blir det ju när Simon väl börjar jobba igen men sålänge vi båda är hemma kör vi på. 
Simon jobbar skift med lite udda tider och hans 10 dagar som man får som nybliven medförälder har gjort att han har kunnat vara hemma mycket längre än de som jobbar kontorstider. Så härligt för oss alla tre!
 
Jack är nästan helt fri från snuvan nu och mår på så vis bättre. Men han har varit irriterad i ett par dagar nu och jag tror att det har med amningen att göra. Han vill tutta hela tiden och jag tror det beror på att han vill äta mer än vad som finns. På BVC sa hon att det kan ta nån dag för mjölkproduktionen att hinna ikapp Jacks efterfrågan. Det har nu gått två dagar och idag känner jag att det fylls på snabbt igen efter amningen, perfekt! 
Men alltså hur fantastisk är inte kroppen? Jack växer och kräver mer mat och då tuttar han oftare och då vet mina tuttar att de ska göra mer mjölk.. så himla coolt! 
 
Så här mysigt hade vi det imorse. 
 
 
Ha en fin vecka!
 
BVC - Jack - bebis - sömn
Ann-Sofi

Han är så söt!! 😍 Så mycket (och mörkt) hår han har!

Michaela

Alltså sååååå söt!

lu

Haha ja eller hur, hur mkt mjölk som helst verka de finnas, min lilla klimp har gått upp 1.5 kg på 4 veckor nua idag, Dia jämt och ständigt känns de som :P...

Jenny

Smart med sömnen! Allt som gör att man får sova så mycket som möjligt är guld värt! Kram