Amningsproblem

Hej! 
 
Det här med amning var inte så lätt och självklart hörrni. Fram till för ett par dagar sedan har jag inte haft problem med amningen förutom att jag fått ont i ryggen. Sen började Jack skrika när han skulle äta och vi fick krångla som bara den. Ett par gånger blev jag tvungen att pumpa för att sen ge honom på flaska. Det var nära att jag gav upp. Men så gick jag in på amningshjälpens hemsida och läste att barn kan skrika och släppa bröstet vid amning när utdrivningen är för kraftig. Alltså att mjölken rinner så snabbt att det stör bebisen. Det fanns även tips man kunde prova som har hjälpt min och Jacks amning. Jag sitter numera långt tillbakalutad så Jack ligger på mage och tuttar och så nyper jag tag i skinnet ovanför min bröstvårta som gör att mjölken rinner mindre. Så nu funkar amningen fint igen och det känns så skönt! Jag är inte redo att sluta amma riktigt än. 
Så om det är fler av er som ammar och har problem så gå in på Amningshjälpen och titta innan ni ger upp. Det kan finnas knep som hjälper. 
 
Idag har Jack varit så snäll. Vaknade med glatt humör för att somna om i ett par timmar och lät då sin mamma ta lite sovmorgon eftersom att Simon tog morgonmatningen. Najs. 
Sen har han mest ätit och sovit långa stunder hela dagen. Vi var iväg hela familjen och handlade på affären samt köpte ett nytt babygym till Jack och Jack sov hela tiden som vi var iväg. Nu tog det oss kanske lite mer än två timmar bara men han brydde sig inte när vi bar ut och i honom i bilen flera gånger. Han gillar ju att åka/sitta i bilen/babyskyddet/vagnen och somnar så fort vi lägger ner honom. Det underlättar vår vardag enormt då vi lättast tar oss fram med bil. 
 
(null)
 
Det nya gymmet han fick var en riktig hit. Han låg och kikade på elefanterna länge nu på kvällen <3 
 
(null)
 
Ja vi har då inte mycket krångel med den här lilla killen. Han är så go och nöjd för det mesta. Vi njuter till fullo av småbarnslivet! 
 
Ha det bra! 
Amningshjälpen - Jack - amning - familj - livet
Anonym

Amningshjälpen är fantastisk! Jag har vänt mig dit med alla mina tre barn och fått så mkt bra råd och tips. Tack för bra blogg förresten - även om jag är bra mkt äldre än du läser jag varje dag och tycker att du verkar vara en så fin tjej. 😊 /Anna

Svar: Ja jag kommer helt klart gå in fler gånger om jag behöver hjälp. Tack för din kommentar, det värmer!
Janelle

Mia

Är helt opartisk men måste få säga att det är en otroligt vacker gosse ni fått. All lyck a till er.

Svar: Tack vad snällt! Vi är självklart helt kära i honom!
Janelle

Ida

Vilken mysig blogg du har och Jack är verkligen så söt :)

Svar: Tack så mycket!
Janelle

Hanna

Jag gillar din blogg och tycker ni är så fina alla tre. Jag reagerar dock varje gång du beskriver Jack som snäll. Jag tror att jag fattar rätt om du menar att han trivs, mår bra och är enkel att sköta och det unnar jag dig och alla de som får sådana bebisar. Men min bebis var alls inte sådan, han sov som skrutt och jag likaså men aldrig att jag såg honom som elak!? Och kommentarerna man får som nybliven mamma "är han snäll?" Jotack, men det är både kolik och annat så han håller både oss och grannarna vakna, men snäll är han. Elaka bebisar finns inte, däremot svårskötta. Kram Hanna🍀

Svar: Ja du har tolkat mig rätt och det blir ju fel när du beskriver det så ^^ Självklart finns det inga elaka bebisar så egentligen borde man använda sig av ett annat ord. Men jag kommer fortsätta beskriva mitt barn som snäll och mena det som du beskrev det (att han är glad, lugn och enkel att sköta) och hoppas att jag inte förolämpar någon!
Janelle