När ögonen går i kors

Jag har varit risig de senaste dagarna, ni vet, när man håller på att bli sjuk men är inte riktigt sjuk än. Man bara känner sig sjuk. Så har jag känt mig i ett par dagar, vissa värre än andra. Detta har resulterat i att jag sovit jättemycket och ändå varit trött. Jack har sovit hela nätterna och vaknat första gången kl 7.30 så både jag och Simon har sovit så bra! 
Förutom i natt då... Vi tog för givet att Jack skulle sova lika bra som tidigare nätter och gick därför och la oss senare än vanligt. Tre timmar senare vaknar Jack med ett leende på läpparna och pigg som en mört. Haha bara att kliva upp för blöjbyte och mat ^^ 
1,5 timme senare somnade han och sov fram till klockan 8 på morgonen! Man kan säga att jag var rätt slut som människa, haha. Strax innan kl 6 fick jag äntligen somna om. Oj så bra jag sov de fyra timmarna som följde ;) 

I skrivande stund är klockan 22.30 och Jack är fortfarande vaken. Han hade ett långt utbrott tidigare ikväll och ingenting vi gjorde hjälpte. Nu sitter vi i soffan och slötittar på tv i väntan på att han ska bli trött och vilja sova. Om det är pga sin nästa fas i utvecklingen så får vi vänja oss vid det här den kommande veckan :) 

Slutligen vill jag tacka för er fina respons på mitt senaste inlägg. Det är alltid nervöst att skriva ett djupare inlägg om saker jag inte vanligtvis skriver om. Men ni är så förstående och fina. Tack för det 💜


bebis - faser - livet - sova
Jenny

Så skönt att eran lilla kille tycker om att sova så mycket! Förstår att det är jobbigt när du själv känner dig hängig dock. Fast att vara vaken 1,5 timme på natten hos oss räknas som en riktigt bra natt haha.. Hoppas han fortsätter sova som en prins 😊

Svar: Ojdå ja jag kanske inte ska gnälla så mycket då hehe. Är väl ovan vid att han sover "dåligt." ^^
Janelle