Mormor är barnvakt

Hej!
 
Idag har jag nästan blivit sjuk. Ni vet säkert, när man känner att "Ånej nu kommer det, nu blir jag riktigt dålig." Så går man hela dagen och är seg, trött, känner sig febrig och allmänt hängig... men så händer inget!
Så har jag känt hela dagen. Sen tog jag en tablett och gick och la mig och sov/vilade en lång stund på eftermiddagen när Simon tog hand om Jack. Så vaknade jag och har känt mig pigg hela kvällen. Så märkligt. Skönt att slippa vara sjuk såklart men jag har känt mig sådär ett par gånger utan att det bryter ut något, då är det ju bättre att bli sjuk så kroppen kan börja arbeta på att bli helt frisk igen. 
 
Sen kan det bero på den kämpiga helgen som jag och Jack har haft... Simon har jobbat från 19 på kvällen till 07 på morgonen fredag-lördag-söndag. Dålig tajming eftersom att Jack blev vaccinerad på fredag eftermiddag. Han fick feber samma natt och gnällde i sömnen och sov oroligt hela natten. Jag vaknade en gång i timmen och stoppade in nappen och klappade på honom för att han skulle bli lugn. Jag kände mig nästan död på morgonen. Jack fick en värktablett och somnade nästan med detsamma i min famn. Jag passade på att somna en stund då med. Stackarn var så seg hela dagen. Men febern avtog på kvällen och han sov hela natten utan avbrott. På söndagsmorgonen var han sig själv igen och febern var borta. 
Jag hade tidigare bestämt med mamma att hon skulle vara barnvakt åt mig när jag åkte iväg på en skrivträff på stan. Såklart så talade jag om för henne hur läget var och det var okej för henne att jag lämnade honom ändå. Jack är så enkel att läsa av nu när vi lärt känna honom och jag kände direkt på morgonen när vi vaknade att han var pigg och kry och absolut i fas att bli lämnad hos sin mormor :)
Simon var ju hemma men han måste få sova efter ett 12-timmarspass, därför fick mamma vara barnvakt. 

Men så nervös jag blev! 
Det blev första gången som Jack var utan mig eller Simon. Han har aldrig haft problem med att sitta hos andra människor men sånt vet man ju inte. Han kanske blir ledsen för något och så duger bara mamma eller pappa. Min mamma var ju överlycklig som fick vara barnvakt och det var även syskonen som var hemma ;) Jag gav henne info om hur Jack brukar sova, äta och bete sig när han är gnällig och så åkte jag iväg. Det kändes så konstigt men mitt förtroende för min familj är så stor att det ändå kändes bra när jag åkte. Under skrivträffen fick jag uppdatering i form av bilder ❤
 
 
Han hade det hur bra som helst och det gjorde mig så lugn :D
Jag lämnade honom strax innan kl 10 och kl 14.30 kom både jag och Simon tillbaka och då sov Jack som en stock i vagnen. Vi skulle ha kalas för syskonen som fyllt år och Jack sov sig igenom hela fikat. Till slut fick vi väcka honom för att han skulle kunna äta innan vi åkte hem igen.
 
 
Det känns så bra att Jack är trygg med andra än oss. Det underlättar för oss alla. Många har sagt till mig och Simon att de gärna är barnvakt och då kan vi lugnt lämna honom i ett par timmar (om det behövs) utan att vara oroliga för att han ska bli ledsen. 
Natten till idag (måndag) har Jack sovit kasst igen. Hans gnäll väckte mig varannan timme... Tack och lov har Simon jobbat klart för den här veckan så nu får han ta natten som kommer så jag får sova ^_^
 
barn - barnvakt - bebis - familj - livet - mormor