Besöker mormor

Hejsan! 
 
Idag åkte jag och Jack hem till Jacks mormor, alltså min mamma ^^ Simon jobbar natt den här veckan och det blir då ensamma nätter för mig med lillen och så ensamma dagar medan Simon sover. Så idag messade jag mamma och frågade om vi fick komma över en stund och hon svarade; JAAA. 
Haha, jag hade ju inte trott något annat men alltid bra att fråga innan ;)
När jag kom fram satt även Corrinda i köket, hon hade nån pluggdag hemma eller vad det var men verkade vara klar med det när vi kom ;) 
Simon har bytt däck på bilen till dubbade vinterdäck och alltså fy vad det låter illa om dubbdäck som körs på asfalt. Man tror ju att hela bilen gått sönder... 
Doris har nu lärt sig att Jack inte är så farlig så hon sprang fram och hälsade på oss när vi gick innanför grinden hemma hos mamma. Jack som sov fick sig ett par pussar och vaknade och såg ganska förvirrad ut. När vi sen kom in fick han komma upp i mormors famn och där somnade han om ❤
 
 
Han låg där och mös och sov som en stock i en hel timme. När han vaknade pruttade han ljudligt ett par gånger och talade sen om att han ville ha en ny blöja och mat. 
När han ätit färdigt fick han sitta hos moster Corrinda där han somnde om på nytt. 
 
 
Lilla trötta gubben. 
Inte så konstigt för han sov ganska dåligt inatt. Han gnällde i sömnen mellan kl 3-6 nästan konstant hela tiden. Jag tittade till honom flera gånger och såg att han sov så jag ville inte gärna väcka honom. Ibland vaknade han men blev nöjd när han fick nappen. Efter kl 6 matade jag honom och han somnade om och kunde sova i 1 1/2 timme utan att gnälla. Jag läste på föräldragruppen på facebook som jag är medlem i att en mammas barn hade bytt ut D-dropparna som hon givit sitt barn för att hen hade sovit oroligt precis som Jack och för det barnet hade det blivit bättre. Så inatt testar vi utan droppar och ser om det blir bättre. Det har alltså varit ganska gnälligt i ett par nätter och om det är dropparna så får vi ju byta. Stackarn ska inte behöva ha det så jobbigt att han inte sover ordentligt. ❤
 
Det bjöds på lite fika och en massa snack hemma hos mamma. Det är häftigt med småsyskon som nu vuxit upp och blivit stora. Samtalsämnena blir så vuxna och roliga. Det är såklart kul att prata och umgås med mina yngre syskon också men när de är vuxna samtalar man på ett helt annat sätt. 
 
 
Precis när det blev mörkt åkte jag hem, så runt 16 ungefär och det ska jag låta bli nästa gång. Jag kan ta motorvägen hem och idag var det kö ända från avfarten till påfarten... I regn och mörker. Lite obehagligt faktiskt. 
 
Men hem kom vi och har nu umgåtts och tagit det lugnt på kvällen. Simon har åkt iväg till jobbet och Jack ligger och sover. Jag ska också lägga mig. Man vet aldrig hur mycket man får sova om nätterna så det är smart att gå och lägga sig så tidigt man kan när man är själv! 
 
 
bebis - fika - livet - mormor - sömn
Anonym

Vad jobbar Simon med?

Svar: Han jobbar på läkemedelsföretaget Fresenius här i Uppsala :)
Janelle

Anonym

Ge D-vitaminet på morgonen så stör det inte natten om han reagerar på den. Sen kan man byta sort också och se om det hjälper. :)

Svar: Åh vad smart så kan man ju såklart göra :D Tack för tipset!
Janelle

Anonym

Köp holistics d-droppar istället! Min dotter klarade inte alls av acos med jättemycket magknip och skrik direkt hon fick dem! Så därför bytte vi till holistics och det funkade hur bra som helst!

Svar: Tack för tipset! Än så länge är det inte skrik som tur är, men ändå värt att prova andra alternativ ^^
Janelle