Vecka 25

Vi har nu gått in i vecka 25 och möbleringen i vårt sovrum har börjat ta form i våra huvuden. Vi har en stor spis i sovrummet som är kvar sen den förra ägaren som går att flytta på, den sitter alltså inte fast i väggen/golvet. Den försöker vi just nu sälja på blocket men om ingen vill ha den ska vi försöka få plats med den i vårt förråd tills vi flyttar till något större och får plats med den igen. Det kommer ju inte hända på ett par år men får den plats i förrådet kan den ju stå där ;) 
Jag och Simon var på barnmorskebesök idag. Det var länge sen sist men då jag inte har haft några problem med  graviditeten eller haft några funderingar så behövde vi inte gå tillbaka tidigare. Idag fick vi lite informaton om kommande datum, som tex föräldraträffar och glukos-prov. Hon mätte också min mage och så fick vi lyssna på bebisens hjärtljud!! WOW.
Simon låg på mig mage här om dagen och lyssnade med örat mot magen. Jag hade läst att man nu skulle kunna höra hjärtljudet så då var vi såklart tvungna att prova. Simon kunde faktiskt höra bebisens hjärtljud. Han sa att det var väldigt svagt men att han helt klart hörde det. Så coolt!  
Barnmorskebesöken är alltid trevliga. Vår barnmorska är så snäll och trevlig. Det är också skönt att höra att allt är "normalt" och "allt ser bra ut." Jag har inte varit orolig för något hittills men det är alltid trevligt att höra att allt ser ut som det ska :) 
 
Här har vi bild på magen den här veckan. 
 
 
Nu måste jag springa och kissa igen. Har kissat två gånger den senaste timmen men nu är det dags igen ;) 
 
Vi hörs!
 
 
barn - barnmorska - bebis - gravid - v.25