V.28 Ställ frågor till mig

Vi är nu inne i vecka 28 och den sista trimestern!! Hur sjukt?
Jag trodde att man gick in i den sista trimestern i vecka 29 eller 30 men nej det är denna vecka som jag gör det. Trimester är alltså den tredje delen av graviditeten. Inte nog med att man ska hålla koll på vilken vecka och månad man är i utan man ska också hålla koll på vilken "del" av graviditeten man är i.  Det finns alltså tre delar och jag är nu i den tredje och sista. Jag tror att man då kallas för höggravid
Jag mår fortsatt bra, extra illamående bara när lillen snurrar runt och sparkar som han gör mer eller mindre hela dagarna. Jag är kissnödig hela tiden också. Jag känner mig kissnödig redan när jag reser mig upp efter ett toabesök... Sover dåligt gör jag också. 
Men jag skulle absolut  inte säga att jag har det jobbigt eller mår dåligt av det. Jag håller humöret uppe och känner mig stark och vacker! 
Jag har gått med i en mammagrupp på facebook och där är det många som skriver att de har problem och en del ligger på sjukhus eller har fått stränga order om att ligga ner hela dagarna. Stackare <3 Jag knatar gärna på med mitt kisseri och illamående i 12 veckor till så länge jag kan fortsätta min vardag som vanligt... 
 
Här har vi veckans gravidbild: 
 
 
 
Jag fick en kommentar som frågade hur tidigt jag gjorde ett graviditetstest och hur fort jag kände tecken på graviditeten. Jag skriver gärna ett helt inlägg om den frågan om det är fler som är intresserade. Vill ni får ni mer än gärna ställa fler gravidrelaterade frågor så svarar jag på dessa i samma inlägg :D 
barn - bebis - frågor - gravid - v.28 - vardag
Jenny

Stort grattis till graviditeten! Undrar hur era tankar går kring förlossningen? Smärtlindring osv
Stor kram

Karin

Hej!
Är lite nyfiken på hur länge du/ni tänkt vara hemma med bebisen?
Skulle du vilja bli hemmaförälder på heltid som din mor verkar ha varit? Lycka till!

Malin

Så fin mage ♥
Har du haft några speciella cravings under graviditeten? :)
Kram!

Anonym

Vad ska han heta? Försökte ni länge att skaffa barn? Lycka till:)

Anonym

Vad ska han heta? Försökte ni länge att skaffa barn? Lycka till:)

Anonym

Varför jobbar du inte? Kan man bli sjukskriven för illamående/trötthet? Stort lycka till ❤️

Camilla

Vad gör du på dagarna? Pluggar eller studerar?

Anonym

Hur går tankarna kring eventuella syskon i framtiden? Tror du att ni kommer vilja ha fler barn? Hur länge kommer ni vänta med att skaffa nummer 2 osv? Stort lycka till med han som redan är på g :)

Sandra

Kan tipsa om gravidkudden BB hug me. Den är ganska dyr men superkön att forma under magen och mellan knäna så får man superavlastning för kroppen. Dessutom kan man använda den som en amningskudde efter barnet kommit. Jag knöt den även som ett babynest till lillan.

rwoh.blogg.se

Spännande!
Själva är vi inne i vecka 40 och har BF på söndag! :)

Ylva

Klarar ni er på föräldrapenningen ?
Hur ser planerna ut efter något år? Jobb, plugg eller bara vara hemma?
Ska Simon börja plugga och utbilda sig?

Annika

Hur tänker ni angående dop, gudföräldrar etc ?