Vecka 20

Haha, hoppas inte ni tröttnar på mina uppdateringar om graviditeten. Det är bara 20 veckor kvar sen blir ni bebis-spammade istället! 
 
Idag går vi alltså in i vecka 20 och jag har funderat hela dagen på om man säger redan nu att halva tiden har gått eller om man säger det nästa vecka. När det har gått 20 hela veckor... Jaja men det har/har nästan gått halvvägs nu. Galet. 
 
 
Jag mår bra och känner att jag orkar mycket. Tyvärr sitter orken mer i huvudet än i kroppen för jag blir fort andfådd och ryggen börjar verka när jag går en längre bit. Jag blir också trött av att röra mig under en längre tid och sover gärna en stund på dagen om jag kan. 
Jag får även mellan varven så sjukt ont på vänster skinka! Det sträcker sig från allra högsta toppen där rumpan och svanken går ihop och smärtar i en linje ner till ungefär halva skinkan. Det gör så fruktansvärt ont ibland att jag inte ens kan gå. Sen släpper det och försvinner. Jag har provat sitta på flera olika sätt och gått på olika sätt men inget verkar påverka det onda. Är det jag som behöver träna rumpan mer eller är det bara en "biverkning" av graviditeten?? Haha om någon vet får ni gärna tipsa om vad det kan vara. 
 
På torsdag ska vi på ultraljud och kika på den lille där inne. Jag har fått flera gissningar från er och majoriteten tror att det är en tjej. Vi får se på torsdag om det stämmer eller inte :D 
 
Jag tackar återigen för era fina kommentarer om mig och min mage, både här och på instagram. Det är så roligt att läsa. Ni är urgulliga!
familj - gravid - v.20
Jenny

Jag hade också precis den smärtan när jag var gravid. Tror att det är foglossning light typ haha. Lycka till med graviditeten, du är grym och magen superfin ❤

Bf juni 2018

Stort grattis till graviditeten måste jag börja med o säga, har läst din blogg ett tag nu utan att ha kommenterat nångång tidigare (tror jag).

Jag får också strålande smärta ner i vänster skinka i tid och otid o de började kring v 17-18. Min barnmorska trodde de kan bara ishiasnerven. Man kan få ont där om barnet trycker på nerven eller att man belastar fel när man går/står/ligger.

Kan inte instämma med tidigare skrivare då foglossningar gör man ont i höfter eller ljumskar. Kan inte tänka mig att foglossninar ska stråla ut i skinkan. Men vad vet jag, är bara en simpel undersköterska.

Jag fick foglossningar tidigt i graviditeten och har fått dras med de i vad som känns som föralltid. Håller tummarna att du ska få slippa de ett tag till iaf eller varför inte resten av din graviditet <3 Jag kan iaf lova att du kommer veta ifall det är fogarna eller inte gör den smärtan går liksom aldrig över. Den går att lindras men man känner att den alltid är där.

Jenny

Vi tröttnar inte på gravidpratet,vill gärna läsa ännu mer☺️ och så kul att du vill visa magen vecka för vecka!

Malin

Superroligt med gravid-inlägg, så fortsätt gott med det du. Det är ju en stor del av ditt liv nu och det är ju det vi vill läsa om! Lycka till på ultraljudet, spännande!

Lisa från Skåne

Grattis till graviditeten, tror att det kan vara så att det är ishiasnerven som gör ont. Hade det själv så fort barnet var fött försvann det. Inget roligt men det går över.

Mikaela

Stort grattis till er ❤❤❤

Malin

Låter som ischiasnerven. Hade jag med alla tre barnen.