Vecka 17

Vi har nu rullat in i gravidvecka 17 och allt känns fortfarande bra. Kännslorna om barn och allt som hör till känns fortfarande roligt och spännande. 
Vi har pratat mycket om Simons pappaledighet och just den biten är kanske inte så spännande. Men det är mysigt att få planera hur vi ska leva ihop som en familj <3 
Eftersom att det bara är Simon som jobbar kommer han inte ta föräldraledigt på heltid. Tanken är att han ska kunna göra det den dagen jag skaffar jobb, som förhoppningsvis inte tar allt för lång tid. Om det går som vi vill så kommer vi dela på föräldraledigheten på hälften. Första halvåret är jag hemma heltid och andra halvåret är Simon det.  Sen får vi se hur det blir i slutändan. 
I fredags när vi kom hem till mamma fick jag en tillsägelse av henne och Patricia att jag tydligen är för dålig på att ta magbilder ;) 
Och JA det erkänner jag att jag är. Det har helt enkelt inte blivit av. Men nu har jag och Simon bestämt att vi ska ta en magbild i veckan. 
Den här veckan är bilderna inte skarmiga. Mitt självkritiska öga tycker bara att jag ser tjock och trött ut, vilket jag förvisso är men jag kan lixom inte se att jag är gravid. 
Simon säger att det syns väl att jag är gravid och jämför man med hur jag såg ut tidigare så syns det såklart. 
 
 
Det är såklart okej att magen är rund, det ligger ju en 16-18 cm lång bebis där inne! 
Om jag ska vara helt ärlig så längtar jag tills magen är ännu större, sådär så det syns vid första ögonkastet att man är gravid. Mys!
Jag och Simon har också bestämt att vi ska återuppta projektet med ett gammalt fotoalbum som Simon fick utav mig när vi hade varit tillsammans i ett år. I den kommer det sedan bilder i kronologisk ordning. Vi tittade såklart igenom den och mindes tillbaka på Simons första jobb, vår första lägenhet, halloween och massa annat som vi hade för oss som nykära och sambos. Det tog slut med bilder i mitten av 2014 för det var bara jag som till slut var intresserad av det. Men nu tycker vi båda att det skulle vara kul att fylla albumet med minnen från vårt första år till och med att lillen föds <3 
Wow det ska bli så spännande att bli förälder. Halva graviditeten har snart gått och jag längtar mer för varje dag som går! 
gravid - v17
Jenny

Så vacker mage😍 kul att ni ska ta bild på magen varje vecka,det kommer du att vara glad för efter graviditeten sen☺️ det är så roligt att se hur magen växer vecka för vecka. Jag tycker den här bilden på dig är extra fin,det syns tydligt att du är en väldigt stolt blivande mamma!