V.19

Swosh säger det så har det gått en ny vecka! 
 
Idag går vi in i gravidvecka 19 och tankar på att införskaffa saker och göra i ordning för den lille börjar bli verklighet. Vi planerar hur vi ska möblera i sovrummet och när det är okej att köpa kläder. Kläder väntar vi åtminstånde med till nästa vecka, då ska vi på ultraljud och ska då ta reda på vilket kön det är på den lille i magen! 
Simon och jag var överrens redan från början med att vi ville veta vad det skulle bli för kön. Det kändes enklare så. Mest med tanke på namn :)
 
Idag har det varit en tuff dag för mig. Jag har varit deppig och haft en kort stubin. Allt kändes fel och jag var inte bekväm med någonting. Typiskt när vi skulle iväg på middag och jag tyckte att sminket var fel, kläderna var fel, håret var fel och magen var fel. Allting var lixom fel. Det kändes bättre efter en kort promenad innan middagen. Tack och lov!
Förutom idag har jag inte drabbats av några humörsvängningar eller ångest. Vår barnmorska sa att det är vanligt med tankar som ger en ångest eller panik för att man snart ska bli förälder men något sådant har varken jag eller  Simon drabbats av. Helt ärligt har jag svårt att se framför mig att vi skulle få det senare i graviditeten heller :) 
Idag var jag bara deppig utan anledning. 
 
Många i vår familj har frågat om vi tänker berätta om det blir en pojke eller flicka och det kommer vi såklart att  göra. Även här på bloggen och Instagram kommer jag att berätta. Men namn tänker vi hålla på tills barnet är ute i världen! 
 
Såhär ser jag ut just nu. 
 
 
Ha det så bra!
 
familj - gravid - v.19
Anonym

Du är jättefin!

Etta

Ååh va mysigt! Så fina bilder😍

Eva

Fin fin fin!

Hur gör du med jobb nu?
Din föräldrapenning blir väl inte så hög om du inte arbetar? Eller du kanske jobbar fast jag missat det 😉