V.33

Hej! 

Här ligger jag i soffan och mår illa. Det har pågått i ett par dagar och det blir bara värre och värre... Jag kräks tack och lov inte men sent på kvällen är det bra nära. Jag har läst att besvär som man kan ha i början av graviditeten kan komma tillbaka i slutet av graviditeten, tack för den haha! 
I helgen fixade jag och Simon en hel del i vårt sovrum inför bebis ankomst. Vi monterade ihop en spjälsäng och möblerade om för att få plats ordentligt. 

(null)

Jag tycker den står väldigt fint där! Den står på Simons sida av vår säng för på min sida har vi fönstret och ett element och då tyckte vi att den stod bättre där. Jag föreslog att jag och Simon kunde byta sida i sängen eftersom att det ändå är jag som kommer stå för amningen under nätterna. Men Simon tyckte inte det. Han ville ha bebisen på sin sida så han kunde mysa med honom. Och att lyfta över bebis till mig var tydligen inga problem <3 Vi får se hur det blir i längden ^^ Precis i början kommer bebis nog inte använda spjälisen utan sova i vår säng i ett babynest. Men så småningom kommer en spjälsäng behövas. Vi har oxå en korg som jag och alla mina syskon och mamma och moster sovit i som nyfödda. 

(null)

Den är tanken att vi ska kunna flytta runt i lägenheten och ha den stående där vi befinner oss för stunden. Det är lite märkligt att ha den stående i lägenheten. Jag har själv sovit i den och sett alla mina syskon i den och snart kommer jag ha ett eget barn som ska få använda den. Wow. 

Tyvärr blir det ingen magbild idag för Simon har varit bort hela dagen och jag har inte orkat anstränga mig framför spegeln ^^ Så blir det ibland. Det får bli imorgon istället. 
För imorgon är det en spännande dag! Först ska Simon och jag till familjerätten för att skriva på faderskapsintyg och senare ska vi göra något som vi längtat efter länge. Jag säger inget för vill inte jinxa något men jag tror det kommer bli bra! 

Ha det bäst så länge! 
bebis - gravid - säng - v.33
Helahea

Vad mysigt ni har det! Ville fråga om du arbetar något nu och med vad isåfall?

Helahea

Vad mysigt ni har det! Ville fråga om du arbetar något nu och med vad isåfall?

Svar: Tack! Jag jobbar inte just nu men kommer fortsätta plugga i höst :)
Janelle