V.31

Idag går vi in i graviditetsvecka 31 och det där lugnet jag hade förut har kommit tillbaka. Jag tycker att det är ganska lång tid kvar och att det inte är så mycket som ska fixas. Det som ska fixas går fort. Jag har inte bestämt mig om det är bra eller dåligt att jag är såhär lugnt, det är ändå rätt få veckor kvar av graviditeten och sen har vi en liten människa här hemma som vi ska ta hand om!  
Nej det är bra att jag är lugn igen. Det som ska ordnas går att få i ordning på en helg så det är ingen stress här inte.
Tydligen har jag drabbats av foglossning. Jag visste inte ens vad foglossning var utan tänkte bara "Äsch det kommer inte jag att få." Men så har jag haft ont lite här och var, speciellt under magen, lite i ryggen och mycket i ljumskarna. Jag nämnde det för mamma och hon sa "Ånej du har foglossning." Hepp, jag som trodde det skulle gå över men nu får jag nog räkna med att det stannar ett bra tag till... 
Idag började jag och Simon se några av de videor som ingår i en profylaxkurs som jag fick när jag tecknade en gravidförsäkring hos TryggHansa via en app som heter Preglife. Vår barnmorska har pratat gott om  profylaxkurser och det känns bra att ta åtminstonde en. Men jag blir ju så nervös inför förlossningen! Jag har ju varit rätt cool och tänkt att det är lugnt. Men alltså nu när det börjar närma sig är jag inte lika lugn inför den. Det som oroar mig är att det kommer ta gräsligt lång tid och smärtan. Jag vet inte hur jag kommer hantera smärtan. Ta mig igenom den måste jag ju göra. Men hela processen... Det börjar krypa lite under skinnet. Simon tar åt sig av alla råd han hör och har redan nu använt sig av vissa metoder för att lugna ner mig. Vilket otrolig klippa han är min kille <3 
 
Här kommer veckans magbild.  
 
 
Förra gången jag hade den här tröjan på mig när vi fotade var jag i vecka 20, jag kommer ihåg att jag tyckte att magen då var enooorm men alltså... Nej Janelle, den var knappt stor ;) 
 
 
70 dagar kvar till beräknad födsel! Gaaaah va häftigt!
bebis - gravid - v.31