V.30

Gravidvecka 30 har anlänt och jag önskar inget mer än att min possitivitet kring graviditet och att vara gravid ska komma tillbaka... Sen förra veckan har jag gått in i någon slags vägg. Jag är sjukt lättirriterad, blir snabbt trött, tycker magen är i vägen, har ont lite här och var och är helt enkelt jäkligt trött på att vara gravid... Jag blir besviken på mig själv för jag tycker ju att det är hur mysigt som helst att känna lillen sparka där inne. Och att fixa i lägenheten inför bebis ankomst är jättekul. Men allt vardagligt har blivit så tungt och jobbigt att jag gärna vill vara klar nu. Men jag får vackert vänta i ungefär 10 veckor till. 
Det som stör mig mest är att jag inte orkar eller klarar av samma saker som jag gjorde förr. Det är ju verkligen inte konstigt att jag inte orkar gå lika fort eller kan plocka ur diskmaskinen som för ett halvår sedan. Men ändå stör jag mig på att  jag  inte kan eller orkar och blir skitsur för det. Onödigt  ja, men jag kan inte rå för det. Suck, jag hoppas mitt humör vänder snart. 
 
Simon har lagt in en extra växel i vår vardag tillsammans. Han tar hand om allt jag inte kan hjälpa till med och påminner mig om att ta det lugnt och puttar på i uppförsbackar eller trappen. Hans tålamod med mina humörsvängningar är guld <3  
 
Här kommer veckans gravidmage.
 
 
Insåg precis att jag haft helsvart på bilderna 3 veckor i rad nu, ups. Skärpning till nästa vecka.  
 
Ja det blev ett väldigt gnälligt inlägg den här veckan. Men livet är inte alltid tipptopp och det är okej :) 
bebis - gnällig - gravid - livet - v.30
Jane

Precis som du avslutar ditt inlägg är nåt du delar med många, gravida eller ej 😊 Det vänder snart ska du se 💕 Släpp alla tankar på vad som var enkelt innan magen 😉 Njut av tiden du har kvar, bara 10 v det går fort! 😍 Kram