Magbilder vecka 33

Grr jag har varit så irriterad på min dator hela veckan. Minnet blev fullt och det gjorde att jag inte kunde hantera bilder på min dator. Jag försökte rensa men det fanns lixom ingenting på disken som tog upp plats. Simon satt sen i flera timmar och förstod inte heller vad det var som tog plats. Ett tag funderade vi på om min dator drabbats av något märkligt virus. Men sen äntligen fick Simon till det med hjälp av ett program som visade vad som tog plats. Tydligen var det något strul med ICloud... Vi vet inte exakt vad det var men problemet är i alla fall löst. 
 
Så här kommer äntligen bilderna som vi tog här om dagen på min gravida mage vecka 33. 
 
 
 
 
Jag har fått sån fruktansvärd foglossning nu. Det är en sådan smärta att jag har svårt att gå, sitta och stå. Usch och fy. Jag har fått ett foglossningsbälte av mamma som kändes skönt när jag provade en kort stund hemma hos henne men jag har inte provat på riktigt än. Men så fort jag ska ut och gå en längre sväng kommer jag behöva ha det på! Det är när jag har gått en längre sträcka som det gör svinigt ont! 
 
Trevlig Helg!
 
 
foglossning - gravid - v.33
Sandra

Har du ont i fogarna så ha det på oavsett om du går långt eller inte. Du behöver inte spänna superhårt när du bara går inomhus men så att du får stöd. Det fick jag veta av sjukgymnasten min senaste graviditet.
Jag köpte ett som spänns med två olika kardborreknäppninngsr. Först en runt höfterna och sedan de yttre spänner man åt hårdare för när man går osv.

Kommer inte på vad den heter just nu men den kan jag tipsa om, säljs ganska ofta på tradera tex

Sandra

Har du ont i fogarna så ha det på oavsett om du går långt eller inte. Du behöver inte spänna superhårt när du bara går inomhus men så att du får stöd. Det fick jag veta av sjukgymnasten min senaste graviditet.
Jag köpte ett som spänns med två olika kardborreknäppninngsr. Först en runt höfterna och sedan de yttre spänner man åt hårdare för när man går osv.

Kommer inte på vad den heter just nu men den kan jag tipsa om, säljs ganska ofta på tradera tex

Svar: Ånej och jag som trodde att jag skulle komma undan bältet när jag var hemma haha. Jag får väl helt enkelt börja vänja mig vid det!
Janelle

Sandra.P

Så fina bilder =) Tråkigt med foglossning. Men tänk såhär, det är värt det i slutändan <3

Svar: Ja absolut! Jag kämpar på och sen när lillen kommer kommer det vara bortglömt ^^
Janelle

Stina

Gå ALDRIG mer än minsta möjliga korta sträcka om du har foglossning,planera så du inte hamnar i proenadsituation. Sitt aldrig med korslagda ben, undvik trappor (måste du gå i trappa, gå ihop med fötterna på varje trappsteg) sovmed kudde mellan knäna om du ligger på sidan. Var stenhård med dessa ”regler”, så blir besvären ofta bättre. Ha bälte så fort du går omkring, både hemma och borta.