Exploria Center

Hej!
 
Vilken otrolig helg jag har haft. Action, promenader, sol och vila. Jag har hunnit med allt det man vill hinna med när det är helg. 
Helgen började förvisso inte så bra med lite tråkigheter men det vände ganska snabbt. Samma kväll, alltså i fredags, var familjen inbjuden till en helkväll på Exploria Center. Vi var där förra året och hela familjen älskade det. Det finns något för alla. Från lekland för de allra minsta till Go-kart för de lite äldre. Älskar det där stället! 
Vi fick ett kalasrum som bara vi hade tillträde till men som vi knappt var i för att vi röjde som idioter hela kvällen ;) Det var nästan ingen där under fredagen. Vi utgjorde helt klart majoriteten av alla besökare. Det gör ju inte oss något då vi var 13 personer och fick till alla olika slags lag och hejade på och fjantade oss som vi brukar göra. När vi kommer till ett lekland landar hela familjen på samma ålder och vi leker ihop allihopa!
Vi började med krig i någon slags inhägnad med flera nivåer i höjd och en u-båt i mitten. Lite här och var stod kanoner utställda och skumbollar på hela golvet. Tanken är alltså att man ska skjuta skumbollar på varandra ;) De flyger ganska långt men känns knappt oavsett vilket avstånd man blir träffad på så det är fritt fram att skjuta på vem man vill :D  (Ja i familjen då)
 
 
Jag var med en stund men blev tvungen att sitta ner och vila efter en stund. 

Sen gick vi vidare till trampolinparken och visade våra skills både högt och lågt. (Inte jag)
 
 
Kl 20.00 insåg vi att vi var hungriga och inte hade ätit middag. Så då pausade vi och åt. Mamma fick då öppna ett paket som skulle ha kommit fram lagom till morsdag men som blev gräsligt försenat. 2-3 veckor försenat... Men det gjorde inget, mamma blev glad ändå. Hon fick en tavla från alla barnen <3
 
 
Efter maten gick vi vidare till det lite "vuxnare" området som hade bowling, lasergame och Go-kart. Vi började med Lasergame! Det är så roligt att bara vi får till nästan två fulla lag!
 
 
Jag var självklart med och spelade! Man får inte springa i lokalen och lasern är så svag att den inte påverkar kroppen på något sätt så jag kunde vara med utan problem. Jag hade till och med frågat min barnmorska för att vara på den säkra sidan :) 
Dock blev jag ju helt slut. Det var så varmt där inne och ett game är 20 min långt och även om man går har man ju tempo för att inte bli skjuten i ryggen av det andra laget. Därför var jag helt svettig och slut när det var klart. Förra året hade jag mest poäng av alla, den här gången hade jag typ näst minst. Det krävs alltså att jag ska vara höggravid för att de andra ska ha någon chans ;) 

Resten av kvällen körde familjen Go-kart. Det skippade jag bittert. 
 
 
Jag ville så gärna åka! Det är så extremt coolt och roligt! Men man får anpassa sig helt enkelt. Tror inte Go-kart är så bra för lilleman i magen. 
 
Jamie var den enda som var aningens för liten för att åka, dessutom vågade han inte riktigt. Men han fick prova det stillastående fordonet istället och han var lika glad för det. 
 
 
På det här området var vi helt ensamma. Vilket gjorde att vi kunde åka och leka ända tills det stängde. Klockan var nästan 01 när vi kom hem. Helt slut somnade vi i sängen, bara för att kliva upp tidigt dagen efter. För då skulle vi iväg till Simons pappas land för att hjälpa till och lägga ner deras brygga i vattnet. Det är tungt och kräver flera starka personer för att orka. Jag har försökt ett år att hjälpa till men det var så tungt att jag fick se mig besegrad. Jag är ändå stark och hjälper till med det mesta som ska lyftas, men bryggan var helt klart för mycket för mig. Nu som gravid kunde jag sitta i solstolen hela dagen helt utan dåligt samvete. Jag satt och pratade med Simons pappas fru och hennes mamma samt Simons farmor. När herrarna var klara nere vid vattnet blev vi bjudna på en sen grillad lunch och så småningom åkte vi hem igen. 
Den dagen gjorde jag inte mer än att gå fram och tillbaka över tomten men var ändå helt slut på kvällen. Frisk landetluft tröttar helt klart ut en, på ett härligt sätt. Men det var någon i min mage som testade sina krafter och sparkade så hårt och rörde sig så mycket att jag blev alldeles yr. Därför blev det soffan resten av kvällen. 
 
Söndagen var lugn. Vi kom bara iväg till stan och såg nya Jurassic World på bio jag och Simon under dagen. På kvällen såg vi ännu en film och gick sen och la oss. Sånna dagar är härliga de med!
 
Helt klart en toppenhelg! 
 
 
familj - kärlek - landet - livet - syskon