V.35

Hej vänner! 
 
Det är onsdag och jag har nu gått in i vecka 35! Wow wow wow. Dock känns det så himla låååååångt kvar. Vilket är dumt för nu är det väl bra att vara beredd på att det kan komma en bebis vilken dag som helst. 
Min barnmorska föreslog att vi skulle ha allt klart innan vecka 35, mest med tanke på mig som inte kommer orka hålla igång. Hon hade helt rätt. Det enda vi har kvar förvisso är amningskläder. Sen har vi allt hemma. Men jag känner nu att det känns som världens jobbigaste att ta sig till affärer för att handla på sig lite kläder. Jag blir helt slut på korta små sträckor! Med foglossningen blir det ju bara värre att ta sig nån stans, hehe. 
Jag och Simon ska till mamma idag för att titta hur mycket det finns hos henne som jag kan låna, så fyller jag på med nytt imorgon när vi kommer iväg och shoppar, är tanken. 

Förutom foglossningen som begränsar mig i vardagen så har jag massa problem med att sova. Jag har fått öka mina kuddar i sängen med en till. Så nu sover jag med huvudet på två kuddar, har en kudde mellan benen och en under magen. Jag har klarat mig hittills utan kudde under magen men nu kan jag inte ligga på sidan utan den för då får jag svinont i ryggen och mår så satans illa. På det går det inte att ligga speciellt länge på samma sida utan jag behöver vända mig typ 784 tusen gånger på en natt, och då ska ju kuddarna lixom med runt! Nej alltså det är inte klokt att sova, som varit en utav mina favoritsysslor, har blivit något jag avskyr just nu. Det ska bli så skönt när man är plattare om magen och (förhoppningsvis) kan ligga skönare! Visst jag kommer inte få så mycket sömn för den lille som är ute men jag får ju ingen sömn nu heller så det är sak samma ;) 
 
Fem veckor kvar (för jag har bestämt mig för att jag inte tänker gå över tiden) sen får jag tillbaka min egen kropp igen!

Såhär ser magen ut. V.35. 
 
 
 
bebis - foglossning - gravid - v.35
Jenny

Alla mina amningskläder köpte jag på nätet. Tror allt är från H&M faktiskt. Sen funkar det lika bra med tex luftiga tröjor som man lätt drar upp.

Anonym

Handla på nätet, bara att skicka tillbaka det som inte passar. Zalando är retur gratis. Ammningsbh är nödvändigt. Jag gick länge i mammabyxor. Vanlig T-shirt funkar. Ammningskupor har de väl på apotek? Ammningsnapp, bindor och bepanten. Sen är du i land

Anonym

Apotek mena jag

Sandra

Kika på tradera, där kan man fynda amningskläder.

Tipsar om en gravidkudde, jag har BB hugme. Super skön för avlastning för hela kroppen, fungerar som amningskudde med. Den kommer få stanna även när jag slutat amma 👍🏼 Den är dyr men helt klart värt pengarna.
Finns oxå på tradera ibland.

Anonym

Jag brukar sova i soffan dagtid som gravid. Typ som sittsova, tycker det är absolut skönast!