V.34

Ännu en vecka har gått och jag går idag in i vecka 34. Jag säger det varje vecka men gud så sjukt att det går så fort och att det är så kort tid kvar! Wow. 
 
Igår var jag och Simon iväg och grejade med saker vi sagt att vi ska kolla upp ett tag. Vi började med att hämta ut en babybox, den sista som vi väntade på. Sen gick vi en lång sväng förbi Ikea och tittade och tittade, letade och letade men gick där ifrån med tomma händer. Jag blev helt slut av att gå så jag hasade fram till bilen när vi var klara. Fy fasen för att vara så matt. Men vi hann in en snabbis på babyproffsen för att köpa små kuddar och lakan. Mamma säger varje gång jag påpekar att vi saknar något att hon har det någonstans. Men hon är inte säker på vart alla saker är och det tar därför lite tid att få fram ;) Sen är det ju fräsht med nytt och dessutom är det kul att få shoppa själv! Kommer det fram fler saker som vi kan ärva har vi ju extra och det kommer helt klart behövas. 
Efter den korta stunden inne på Babyproffsen tog vi oss en fika på vägen hem på Starbucks.
 
 
Simon dricker nån frappuccino med en blåbärsmuffin och jag en chailatte med kardemummabulle, mums! 
 
Om det är någon som undrar hur det går för mig att fika och äta onyttigare med min diabetes (<--har ni inte läst mitt inlägg om den saken kan ni läsa den om ni klickar på länken) så kan jag med glädje berätta att det går hur bra som helst! Jag testar mig flera gånger i veckan och jag har märkt att jag inte är så känslig som jag trodde från början. Alltså behöver jag inte avstå helt från socker och kolhydrater utan får äta med måtta. Och i "måtta" ingår helt klart en fika lite då och då ^^ Hade jag vetat att min kropp absolut inte klarade av sockret hade jag såklart avstått. Men nu vet jag att den klarar det och det är en stor lättnad. 
 
Efter Starbucks gick vi in på Babyworld och hittade en arm till mobil som man kan sätta på spjälsängen. Vi försöker komma på en bra idé att fästa en mobil i badrummet där vi hade tänkt att byta blöja. Men eftersom att vi inte har något skötbord kommer vi byta blöja på tvättmaskinen och där har vi ingenstans att fästa en arm för mobil. Simon vill helst inte spika i taket och på väggarna är det kakel. Har ni något bra tips får ni gärna kommentera nedan! 
 
Så här fint fick vi till det med spjälsängen!
 
 
Mobilen kommer från mamma samt tygstycken som hänger över kanten på sängen. Speldosan funkar fortfarande och spelar så fint när man vrider upp den. Lite läskigt dock när den väljer att helt plötsligt börja spela i ett par sekunder flera timmar efter att man dragit upp den ;)
 
Med själva graviditeten går det bra. Har fortfarande ont och har svårt att sova men jag kämpar mig igenom det. Som sagt, det är inte långt kvar nu!
 
Veckans magbild, vecka 34. 
 
 
 
 
Stina

Vi ligger på samma dag du och jag, går in i v 34 idag med vårt första lilla knytt. Kul att hitta någon som är i samma tid exakt, och delar med sig så öppet.

Svar: Vad roligt! Lycka till med resten av graviditeten ^^
Janelle

Sandra.P

Åh vad roligt att få göra i ordning. längtar själv tills jag får hämta hem sakerna och påbörja vår förvandlig i sovrummet =) Min svärmor och sambons farmor ska göra ett babynest till mig =)

Såg din video och du sa att du och simon var gamers. Vad spelar du och även han?

Svar: Ja det är fantastiskt att få boa hemma. Vilken lyx att få ett nest sytt! Vi spelar en hel del faktiskt men mest just nu är det Leauge of Legends. Jag har lite svårt att koncentrera mig en längre stund så det är tyvärr mindre gaming nu än förr. Men innan jag blev gravid körde vi mycket Overwatch, Ark, Black Desert och Pubg (playerunknown's battlegrounds) När jag spelar själv föredrar jag pusselspel som Limbo, Ori and the Blind forest eller Battleblock Theater.
När Simon spelar själv kör han helst cs (counter strike.)
Janelle

Anonym

Hänga från krok i taket?

Svar: Ja jag har föreslagit det men det var ju det där med att fästa i taket som Simon helst ville undvika ^^
Janelle

EVELINA

Vad spännande att det börjar närma sig! Jag har också graviditetsdiabetes, hade det även min förra graviditet, men precis som du har jag märkt att kroppen inte reagerar med höga sockervärden även om jag äter onyttigare vissa dagar, utan det är mitt fastevärde som krånglar och det verkar det göra oberoende vad jag gör ... Hoppas de sista veckorna går riktigt fint och att du får må bra!