Slappa dagar på landet

Wow hörrni vilka otroligt lugna dagar jag och Simon har haft!
Simons farmor fyllde år i veckan och bjöd på fika på deras familje-lantställe på fredagen. Vi var där mitt på dagen och åt en härlig lunch och hembakad flädertårta till efterrätt. Så gott allt ihop. Det blev mycket prat om graviditeten och den tryckande värmen. Jag har fått höra från många håll att jag är duktig som orkar med den här värmen. Jo jag har konstaterat att jag valde helt fel sommar för att vara gravid ;) Fasen.  
Efter firandet ville Simons brorsa och hans nya flickvän Julia åka vattenskoter. Simon hakade på den idén men jag avstod bittert. Jag har åkt typ två gånger tidigare år och det är lika läskigt som det är kul men det kändes otroligt dumt att åka som höggravid. Tack och lov gick solen i moln under tiden som de åkte så jag kunde sitta på bryggan med några släktingar och se på när de lekte i vattnet. Sen tog vi faktiskt ett snabbt dopp i sjön innan vi klev upp. 
Vi åt tacos till middag (Ja tacos. Den kommer vi visst aldrig undan!) och sen var jag så trött att jag gick och la mig redan vid kl 22. Jag har inga probelm med att vara uppe länge men natten till fredag sov jag bara 2 timmar, så att jag klarade hela dagen utan en tupplur är ändå ganska starkt. 
De andra stannade uppe ett par timmar till. 
 
Lördagen var magisk!
 
Vi åt frukost utomhus vid 10-tiden och då var det redan 26 eller 27 grader varmt! Galet. 
Jag, Simon, Philip och Julia packade sedan jollen vid bryggan och åkte en sväng som jag tror bara var tänkt att vara ett par timmar, men vi var borta hela dagen. Först tog vi oss över sjön till ett klippigt parti och satt högt upp och solade och njöt av utsikten. Fast att det var väldigt varmt så fläktade det tillräckligt för att vi inte skulle svettas av berget. 
 
 
Man kan klättra upp på berget från vattnet om man vill, men eftersom att jag var med tog vi den mindre branta vägen genom skogen ;) 
När det blev lite för varmt åkte vi över igen men stannade vid en vik där det inte fanns någon strand, men istället var vattnet sådär perfekt svalt en varm sommardag, långgrunt med sand på hela bottnen. Dessutom behöver man en mindre båt eller liknande för att ta sig dit så vi var helt ensamma. Där låg vi i vattnet och badade i säkert två timmar! 
 
 
Klockan var nästan halv 6 när vi kom tillbaka till tomten. Vi tog allihopa en snabb dusch och blev sen serverade en härlig kycklingmiddag. 
Innan klockan blev för mycket åkte jag och Simon hem igen. Väl hemma kändes det som att vi hade varit borta en hel vecka. Det var så härligt att komma iväg i två dagar och njuta av det underbara vädret. 
Superkul också med en fjärde person i vårt lilla gäng som vi haft i ett par år nu. Jag och Simon är väldigt nära med Simons bror och pratar om allt och hänger ofta så att han har skaffat flickvän tycker vi är jätteroligt! 
 
Idag, söndag, har vi faktiskt varit inomhus hela dagen. Man behöver det med. Det har varit 31 grader som varmast och varken jag eller Simon kände att vi behövde vara ute med tanke på de två senaste dagarna på landet. Dessutom brände vi oss på näsan båda två i lördags så att vara inne var helt klart rätt beslut ;) 
Vi tvättade mer bebis-saker och såg på fotbollen och ska äta en sen middag nu. 
Fläkten har stått på hela dagen men det är ändå så varmt så svetten rinner. Puh! 
 
Hoppas ni haft en fin helg kompisar! 
landet - livet - släkt - sommar
carro

härliga bilder :)