En dag i Norberg

Hej! 
 
I går åkte jag och Simon till Norberg där mamma har sin camping för i år. Nästan alla barnen var redan där och när jag frågade hemma ville även Corrinda och Novalie följa med över dagen. Så vi svängde förbi hemma hos mamma en snabbis för att plocka upp dem och lite saker som mamma glömt hemma och sen for vi. Jag och Simon trodde att det skulle ta typ en timme att köra men det tog visst två. Jaja tur vi var ute i hyfsat god tid ändå. 
Mamma och barnen låg och chillade på stranden när vi kom så vi gjorde dem sällskap en stund. 
 
 
När ungarna blev lite hungriga gick vi till husvagnen och fikade kakor och saft. Det var en riktigt varm dag och saften försvann kanna efter kanna. Under tiden som vi fikade lekte vi en "Gissa låten" lek med Disney-låtar. Jag älskar Disney och tror faktiskt att jag vann stort, det var ingen som räknade poäng men jag satte de flesta! Om inte min unge tycker om Disney kommer han bli tvingad att titta på filmerna med sin mamma. Så är det. 
 
En stund senare traskade vi iväg till Coop som låg en bit bort. Mamma frågade så snällt om jag orkade gå och lät mig bestämma. Men jag som fått låna hennes foglossningsbälte tyckte att jag skulle orka gå, så långt var det inte. Vi gick sen i min takt så det gick ju alldeles utmärkt. 
 
 
Vi bestämde oss för att handla till tacos eftersom att vi ju missade den nu idag (fredag) när den egentligen ska ätas ;) 
 
 
Det blev så mysigt när vi dukade upp långborden och satt runt det allihopa. Gott var det också! 
 
När det blev kväll gick vi tillbaka till stranden och njöt av solens sista strålar innan det var dags att åka hem igen. Myggen var för j*vliga när man satt på stranden men ute på bryggan slapp vi dem. Flera änder simmade förbi och vi såg även ett par fiskar ha en "reversed limbo" eller höjdhopp av något slag. Det var nämligen flera fiskar som hoppade upp ur vattnet och över ett par pinnar som låg och flöt på vattenytan. Jag vet inte vad de höll på med men vi satt och tittade länge. Rätt coolt ändå. 
 
 
 Mamma tog finaste bilderna när vi satt på bryggan. 
 
Jag har även filmat under den här dagen och gjort en video som ligger uppe på Youtube just nu. 
Klicka här för att komma direkt till videon eller titta direkt i bloggen nedanför. Jag har fått sån fin respons från den förra videon och tycker det är så kul att ni gillar det. Jag tycker det är svinkul att filma och redigera så jag fortsätter gärna! 
 
 
Ha en fantastiskt fin helg!
camping - familj - fika - kvällen - livet - video