Bajskaos och goda vänner

Heej
 
Hoppas ni har det lugnt nu i mellandagarna. Jag och Simon försöker ta det så lugnt vi kan nu mellan alla firanden, middagar och släktingar 😊
Vi åkte förbi Gränby som är ett stort shoppingcentrum precis intill oss igår, ja vi åkte inte in utan vi körde bara förbi. Där har de nyligen installerat digitala skyltar som talar om hur mycket p-platser det finns lediga på parkeringen. Den lägsta siffran jag har sett var på Black Friday, då fanns det endast 90 platser kvar. Ja 90 låter mycket men i vanliga fall finns det runt 300 platser kvar så 90 var rätt lite. Igår när vi körde förbi fanns det 130 platser kvar. Detta betyder alltså att det är  mycket  folk inne på Gränby. Hejja alla er som jobbar i butik i mellandagarna!
 
Anledningen till att vi åkte förbi Gränby var för att hälsa på våra vänner som bor på andra sidan Gränby om oss. Sist jag och Jack träffade dem var på Halloween, vilket är alldeles för länge!
Det började såklart med att Jack bestämde sig för att sova middag så vi kom iväg en timme senare än vad vi hade planerat. När han väl var matad, rapad, påklädd och nerpackad i babyskyddet klädde jag på mig fullt och preeecis som jag skulle lyfta upp honom och gå ner till Simon som skrapade fram bilen så lägger Jack av flera långa brakar i brallan... Alltså suck. Det tar 10 minuter att åka till våra vänner. Och jag tog det dåliga beslutet att inte titta efter om det var bajs eller bara en prutt (som jag trodde). Såklart var det ju bajs som såklart hade läckt. Man får ju världens värsta samvete när det händer. Simon tog hand om det och Jack rörde inte en min, han verkade inte märka av det. Skönt det i alla fall. 
Men en sak tycker jag är så märkligt. Vi har ett par set med kläder åt Jack som han nästan aldrig får använda för att han varenda gång vi sätter på honom det, bajsar, kräks eller dreglar ner plaggen på ett par minuter. Ett sett, som är mitt favorit, har han använt vid 3 olika tillfällen men slår man ihop tiden han hunnit använda dem så kommer vi knappt upp i en timme. Haha, har det varit så för er mer? 
 
Hemma hos våra vänner, Etta (Henrietta och Filip) blev vi bjudna på fika. Te, kaffe och bulle. Te har blivit min stora last just nu och jag dricker 2-3 stora koppar om dagen. Nu när det är kallt och snö ute så finns det inget bättre än en stor rykande kopp te. 
Filips bror Simon var också där och vi är spelfantaster allihopa så vi drog ganska snabbt igång Super Smash Bros! Det spelade vi i flera timmar. Om ni känner er förvirrade med namnen så är det helt i sin ordning. Våra vänner Filip och Simon är brorsor, Etta är tillsammans med Filip. Min kille Simon har en brorsa som heter Philip som vi också umgås mycket mer. Dessutom hänger vi då och då alla tillsammans. Ja det blir ganska förvirrande med två Simon och två Filip/Philip, men det kan också bli ganska roligt när fel person svarar när man försöker få till sig uppmärksamheten ;) 
 
Jack sov en stund och satt sen med och tittade. Han var inte så intresserad men han satt länge och "pratade" och skrattade med mig och Etta ❤
 
 
Mycket trevlig eftermiddag!
 
Nu blir det inte länge tills vi ses nästa gång för vi ska hem till dem på nyårsmiddag på måndag. 😃
 
 
bebis - familj - kaos - livet - shopping - spel - vänner
Anonym

Lillkillen ska inte sitta framför en skärm och kolla på när Ni spelar i flera timmar! Han behöver helt annan stimulans och skärmar är direkt skadligt för bebishjärnor.

Svar: Jag har hört väldigt olika om det här med skärmar. Jag själv försöker att inte låta Jack titta för mycket på skärmar. Jag vet inte riktigt vart i min text du fick det till att Jack tittade på skärmen i flera timmar medan vi spelade. Jag skrev att han inte var intresserad och satt och pratade med mig och Etta istället :) Först sov han i över en timme, sen tittade han i fem minuter och sen tröttnade han och satt med ryggen mot tv:n och då lekte jag med honom istället. Oroa dig inte.
Janelle