V.41

Ännu.En.Vecka.Har.Gått. 
 
Men ingen bebis!
 
Jag går alltså in i vecka 41 idag och är klar till 100% med graviditeten. Det beräknade födelsedatumet för lillen är idag den 21 augusti men han verkar vilja stanna ett tag till ;) Så från och med imorgon går jag på övertid. Något som jag verkligen inte trodde att jag skulle göra. Min magkänsla var helt fel med andra ord. 
Nu är det många släktingar och vänner som hör av sig och frågar hur det går och hur jag mår. Det är gulligt att de bryr sig så mycket, och längtar efter lillen de med såklart. 
 
Igår hos barnmorskan bokade vi in ett besök till. Hon ville hålla koll på mitt blodtryck. Det var inget konstigt med det men det är väl bra att kolla antar jag när man går över tiden. Allt annat såg bra ut. 
 
Jag hade vuxit lite mer om magen så vi fortsätter att visa upp den när den ändå är kvar!
 
 
Heja mig, hjälp mig att peppa den här sista tiden nu! Håll tummarna för att han vill komma den här veckan! 
BF - barnmorska - bebis - gravid - v.41 - övertid
Anonym

Tidigare sa man att det kan bli 2 veckor åt ena eller andra hållet dvs inte överburen förrän efter 2 veckor.

Anonym

Gick ca en vecka över BF med båda mina barn. Så har förståelse för hur du kan känna nu. Kämpa på, det är värt all väntan :) Stort lycka till!

Laila

vilken fin tavla bakom dig, kan man få se den i helbild?
vart är den köpt?
Håller tummarna att bebis kommer ut snart :-)

Anne

Hej! Övertid är egentligen efter 42 fullgångna veckor, men KÄNNS ju som en evighet. Jag har fött mina tre första barn i v.42, v.42 och t.o.m v.43. Nu hade jag BF 27/8 men vattnet gick 19:e och blev igångsatt efter 24 h. Blev en smärtsam förlossning som tog 12 h, så det bästa är ju helt klart att komma igång själv. Hon var dock stor så ur den aspekten var det kanske bra att hon kom innan BF.

Annika

Hoppas lillen kommer snart! :)

Pernilla Andersson

Åh jag förstår att du vill ha nu.
Kommer ihåg känslan. Gick bara över 5 dagar men efter 9 månader av graviditet så vill man bara ha sin bebis i famnen ❤❤❤

Frida

Jag gick över tiden 2 veckor, trodde inte jag skulle gå över heller. Förstår din frustration. Man vill ha ut bebisen :)