V.40!

Men herre gud! WOW. VECKA 40
 
Men fortfarande ingen bebis... ^^ 
 
Jag gick alltså in i vecka 40 igår och det är i skrivande stund 6 dagar kvar till mitt beräknade datum. Jag hade trott att han skulle komma ut för typ två veckor sedan men nu känns det mer som att jag kommer få gå över tiden. Så länge han kommer innan september. Jag har inget emot september förutom att halva familjen och majoriteten av alla jag känner fyller i september. Simon har ett par i sin släkt som fyller år i augusti men i min familj har vi ingen. Vi har ju också vant oss vid att säga att vi kommer ha ett augustibarn så kommer han inte i augusti blir det helt fel, haha. 
Jag fortsätter att lunka runt. Varje ansträngning känns 1000 gånger värre och att bara resa sig ur sängen gör mig andfådd! Kom ut nu lilla bebis! 
På måndag har jag bokad tid hos min barnmorska igen. Jag hoppas inte att jag behöver gå dit. Jag har ända sedan vi bokade in den tiden (i typ maj?) trott att jag inte kommer ha en bebis i magen då. På måndag är det alltså dagen innan BF så det är ju inte helt tokigt att tänka så. Vi får se helt enkelt ;) 
 
Veckans magbild: 
 
 
Kom igen nu lilla bebis! Vi längtar efter dig!
V.40 - barnmorska - bebis - gravid - höggravid
Amanda

Wow, häftigt med vecka 40!
Jag går in i vecka 39 idag och man börjar verkligen känna mentalt att det närmar sig.
Lycka till!!

Svar: Åh va roligt! Ja nu är det inte långt kvar, lycka till ^^
Janelle

Anonym

Gud ville go mage 😍

https://nouw.com/pillaan

🌸 har du skadat och torrt hår? Kolla här för tips då
🌸 torsdag oturs dag
🌸 retar upp mig på människor
🌸 trött långt in i själen

Ida

Åh, vad spännande!! Massor med lycka till.

Svar: Tusen tack!
Janelle

Anonym

Blir du igångsatt om du går över tiden? :) Tänker på att du fått graviditetsdiabetes!

Svar: Nej jag kommer inte bli igångsatt pga graviditetsdiabetesen :) Hade mina värden varit dåliga eller magmåttet för stort hade jag blivit det. Men igångsatt blir jag bara om jag går över tiden med två veckor precis som man gör med andra gravida :)
Janelle

Pernilla Andersson

Åh jag förstår dig ..
Jag gick bara över 5 dagar. Det räckte..

Svar: Ja men verkligen! Får se nu hur det blir för mig :S
Janelle