V.38

Nämen hej och hå här går jag in i den mest spännande veckan helt utan att skriva det i bloggen. Jag skyller på att gravidhjärnan är full med spännande händelser och tankar om förlossningen. 
 
Men jag har alltså gått in i vecka 38 och är i skrivande stund i vecka 37+2. Det är precis 19 dagar kvar till BF (beräknad födsel) och bebis räknas som helt färdig i magen. När man gått 37 fulla veckor räknas det inte som ett för tidigt fött barn om den skulle komma idag. Alltså kan han komma vilken dag som helst nu, för jag har en fullt utvecklad och färdig människa som är redo att ta sig an livet inuti min mage! Sjukt. Helt jäkla sjukt ju! Jag har en klar bebis i magen. En bebis som ena dagen kommer ligga i magen och andra dagen ligga i min famn, wow. 
 
Nu är det bara en fråga om när han kommer. Men som mest är det 5 veckor. Går man över sin Bf med två veckor blir man igångsatt och så långt tänker jag inte gå. Jag vill att min förlossning ska starta på naturligt vis. Helst typ nu! Haha, jag vill inte vänta i 5 veckor på att få se min bebis. 
 
Här kommer veckans magbild. 
 
 
För övrigt så mår jag bra. Det är mest psykiskt med hormoner som påverkar mig men jag kan styra undan bara jag intalar mig att det är gravidhormoner. Det hjälper mig att inte slita huvudet av Simon och drunkna mina egna tårar... Det låter ju hemskt men som tur är påverkas jag bara under kortare stunder under dagen och kan hantera det helt okej så det är inte så farligt som det kan låta, haha. 
Det som jag har störst problem med nu är svullnad. Jag ser på bilder att jag blivit svullen i ansiktet, säkert lite armar och ben också men det hade jag räknat med. Det största problemet är fötterna. De är så svullna att jag får ont. Det känns som att huden ska spricka och ingenting hjälper förutom att ligga ner som gör ont i resten utav kroppen. Kyla hjälper inte. Massage hjälper inte. Högläge skulle säkert hjälpa men jag kan inte ligga på rygg och det är svårt att ligga högt med fötterna på sidan. Men som sagt att ligga ner över huvud taget hjälper, så jag ska tänka på det och ligga ner när jag får chansen. 
 
Tack alla för att ni gillar mina videor jag lägger upp på Youtube. Det är så kul för mig att se att ni tycker om dem. Jag tycker det är superkul så jag fortsätter så länge ni tittar. 
 
Ha det bra! 
 
Här kan ni gå tillbaka till mina tidigare gravid-uppdateringar. 
 
 
 
Stina

Åh, har ju samma bf som du och känner igen mig så. Det som hjälper mig mest är att ligga nersänkt i sjön tills svullnaden går ner. Hade varit fantastiskt med ett badkar hemma, men där har jag haft fötterna omväxlande i en hink med vatten och omväxlande i högläge. Bebis får allt komma när som nu!

Svar: Ja jag hade gärna oxå velat ha ett badkar just nu! Lycka till med bebisen, hoppas båda våra kommer snart!
Janelle

Sanna

Men om man har gravid diabetes får man väl inte gå över mer än en vecka? :)

Svar: Hmm ja det är nog lite olika hur kroppen reagerar på diabetesen skulle jag tro ^^ Jag pratade med en läkare för en vecka sedan och han sa att eftersom att mina mått på magen ser bra ut samt att mina blodsockermätningar ser bra ut så behövs jag inte sättas igång. Men det kan säkert ändras om kroppen plötsligt Inte klarar av att ta upp sockret eller om bebisen skulle börja växa för mycket :)
Janelle

Anonym

Tycker du verkar gnällig. Klagar mycket på sånt som verkligen inte är något att klaga över.

Anonym

Tycker du verkar gnällig. Klagar mycket på sånt som verkligen inte är något att klaga över.

Sandra

Även om det förbaskat varmt så använd stödstrumpor. De får bort vätskan från fötterna.

Sandra

Även om det förbaskat varmt så använd stödstrumpor. De får bort vätskan från fötterna.