Kalas

Hej
 
Idag är det måndag och jag är inne på sjätte dagen övertid. Alltså BF+6. Folk hör av sig och frågar mer eller mindre varje dag hur det går och hur vi, men framförallt, hur jag mår. Det är så fint att alla i vår närhet längtar lika mycket som vi efter det lilla knytet <3 
Även Simons chef har börjat höra av sig inför Simons pass hur det går för oss och ifall Simon kommer in till jobbet eller inte. Haha ja det här med att gå över tiden är frustrerande för många helt klart ;) 
 
Igår var vi på kalas. Simons mamma fyllde år igår och bjöd på lunch och fika ute på landet. Vi trodde ju som sagt inte att vi skulle komma iväg men det gjorde vi helt utan svårigheter. Det tar bara ungefär 40 minuter att ta sig in till stan igen så vi var fortfarande nära ifall något skulle sätta igång :) 
 
Vi brukar kunna vara kvar länge på landet och bara hänga och ta det lugnt men igår fick jag så ont att vi blev tvungna att åka hem. Magen var spänd, fogarna skrek och hela jag var så luddig i huvudet att jag knappt hängde med i samtalen. Men vi fick ett riktigt trevligt kalas ändå. Och ingen bebis som ville dela födelsedag med blivande farmor ;) 
 
 
Den stora hunden heter Ronja och ägs av Simons gudmor som också är kusin till Simons mamma. Hon är så go och fin den här hunden. 
 
Nej, nu blir det promenader som gäller framöver. Jag brukar få sammandragningar när jag går kortare sträckor så om jag pressar mig själv lite längre så kanske jag lyckas gå ut den här ungen så det blir ett augustibarn! Snart är det september och det är så många i släkten och i vår vänkrets som fyller i september. Alltså hade det varit så kul om han ville komma i augusti som det var tänkt från början ^^ 
 
Ha en fin vecka!
födelsedag - hund - kalas - sommar - övertid
Anonym

Ett tips för att få igång värkarna som funkade för mig är att sitta och rulla höfterna på en pilates boll 👌 inte så lätt när man är höggravid men värt ett försök 😀 lycka till

Svar: Tack för tipset! Har tyvärr ingen pilatesboll men kanske får ta att skaffa en 😄
Janelle

Jenny

Kämpa!! Snart är han här ❤

Bf juni 2018

Min förlossning satte igång när jag "glömde bort att tänka på det". Vi satt o spelade sällskapsspel hemma hos mina föräldrar och mitt i allt gick vattnet. Förstod först inte ens vad de var, satt o skrattade och kände att jag blev helt blöt. Fortsatte skratta o sa "ni får mig o skratta så mkt att jag kissade på mig" men istället för att skratta med mig så blev alla tysta. Min mamma tittade på mig o sa "jag tror ditt vatten gick". Så mitt tips är att du gör sådant som får dig att slappna av och tänker på annat medan du har otroligt roligt :) Jag testade allt sex, trappor, promenader, dansade och rörde mig mkt men ingenting hände. Min lilla prins kom samma dag jag egentligen skulle ha blivit igång satt (BF +14) men allt satte igång av sig själv så jag VET av erfarenhet hur jobbig dem sista dagarna är innan förlossningen äntligen startar. Lycka till, håller tummarna för dig/er <3

Sandra

Nina campioni gjorde någon drink för att starta sin andra förlossning. Så googla henne +förlossningsdrink kanske kan vara något om inte annat...

Camilla

Min förlossning satte igång samma dag som jag var ute på långpromenad så jag kan varmt rekommendera det😉

MH

Naturen är vis bebisen kommer när den vill ut och känner sig färdig till det. Tänk inte så mycket på över tiden, njut av det i stället. Läs en bok tänd lite ljus och koppla av så ska du se helt plötsligt så är ni föräldrar
Lycka till från /MH Österlen