Blödning

Det blev mycket som hände för oss i helgen. I söndags blev jag överraskad med en babyshower och dagen innan blev nästan lika händelserik. Jag hade sovit gott för första gången på länge och vaknade ganska sent. Klockan var nog nästan halv 11 redan! När jag går på toa märker jag att jag blöder där nere. Ganska mycket också. Inte sådär fjuttigt som om man har råkat klia sig under natten utan det var som om jag fått mens igen. Ni kan nog tänka er. 
En blödning behöver inte nödvändigtvis betyda något allvarligt men det ska tas på allvar så jag ringde in till förlossningen för att få råd. Hon som jag fick prata med var väldigt trevlig och lugn och ställde ett par frågor om hur jag mådde. Om jag hade ont eller liknande. Hon frågade oxå om jag kände bebisen i magen och det gjorde jag ju. Kvällen innan hade han varit lika aktiv som han brukar vara. Hon förklarade då att det säkert inte var någon fara men att hon ändå ville att vi skulle åka in för en kontroll. 
Sagt och gjort. 
Vi tog oss in på förlossningen där jag blev uppkopplad med sådanna där dosor på magen som läser av barnets hjärta och mina värkar (om jag har några.) 
 
 
Bebis mådde bra och jag hade inga värkar. En läkare kom och gjorde en undersökning på mig. Allt stod rätt till och hon konstaterade att jag var nån centimeter öppen och att det troligtvis var det plus min tapp som orsakat blödningen. Men eftersom att jag slutat blöda vid det här laget fanns det inget som tydde på att något var "fel."
"Kan det betyda att det är något på gång då?" var jag ju tvungen att fråga. 
Hon svarade att det säkert var så, men att det ändå kunde dröja ett par veckor till. Fan då ;)
Så fick vi åka hem. Så länge jag inte började blöda mycket igen eller fick ovanligt ont behövde vi inte oroa oss. 
Skönt. 
Jag var faktiskt inte orolig från början, men som jag har sagt flera gånger när jag varit hos barnmorskan; Det är alltid skönt att höra att allt är "normalt" och ser bra ut.
Sen dess har det kommit nån droppe blod nån dag hit och dit och mina hormoner har gått bananas. Jag är skitförbannad, skitsur, deppig och allmänt knasig. Jag hoppas verkligen att den lille bestämmer sig för att komma snart för den här blivande mamman är trött på att vara gravid nu ;) 
 
Nu vet vi åtminstonde hur det funkar när man ska in till förlossningen. Vi kan vägen, hur parkeringen funkar, vilka dörrar man ska igenom och att personalen är trevlig. Haha, så det är ju bra!
 
 
bebis - förlossning - gravid
Jenny

Så skönt att allt såg bra ut!! Jag håller tummarna för dig. Födde själv en dotter i januari. Älskar dina vloggar, tycker du är fantastisk ❤

Svar: Tusen tack!
Janelle