Babyshower

Ja, vart ska jag börja? 
Hur otroligt lycklig är inte jag som har finaste familjen och de finaste vännerna som fixade en babyshower för mig!? Och finaste pojkvännen såklart för han var med på ett hörn. 
 
Nej men jag säger bara, WOW. Vilken otrolig dag! 
 
Jag hade messat Patricia samma vecka och frågat om hon kunde hjälpa mig att fila ner mina naglar. Hon har utbildat sig till nagelterapeut och jag har då ställt upp som modell. Men det betyder ju då att man blir lite fäst vid sina naglar och måste hela tiden tillbaka för att de ska hålla sig fina. Nu ville jag inte ha nya långa utan ville som sagt fila ner dem och möjligen lägga någon gel så de höll sig bättre. Men nej nej det var inte vad som var planerat för mig inte! När jag kommer hem till mamma och går in i köket så är det första jag ser en massa blå dekoration och en stor ballong i form av en bebis. Sen ser jag typ alla jag känner som brister ut i ett högt "överraskning!" 
Wow. 
Jag fattar först inte riktigt vad som händer. Där står min mamma, Simons mamma och moster, mina syskon, mina kompisar. Alla på samma ställe. Alla personer som jag umgås med på ett och samma ställe. Det var sjukt konstigt och med all fin dekoration blev det så mycket i huvudet att jag inte visste alls vad jag skulle göra. Men jag behövde såklart inte göra någonting. Jag blev omhändertagen och alla skrattade och log och var så söta och rara. Jag blev såklart jätteglad och rörd och tyckte att hela överraskningen var fantastisk på alla sätt och vis! 
Mammas kök var dekorerat nästan från golv till tak med blåa vimplar, ballonger och fika. Även fikat var såklart dekorerat i blåa detaljer. Jag fick en MOM-osa drink, alkoholfri, och gick runt en stund och tittade på hur fint de hade ordnat det och hejade på alla. 
 
 
 
Sen fikade vi länge och alla var så glada över hur fint det var och att jag blivit så överraskad. 
Vi lekte lite gissningslekar och frågesport. En lek var en peklek där alla fick peka på mig eller Simon när ett påstående blev uppläst. Tydligen kommer jag säga Nej mest och Simon kommer trösta mest på natten ;) 
Frågesporten handlade om mig och jag var den enda som fick alla rätt! Haha, det var några frågor som jag absolut hade kunnat ha fel på så jag är nöjd att jag är den som kan mest om mig själv. Som pris fick jag äran att dela ut priset (som var en liten flaska bubbel som inte var alkoholfri) till den som gissar rätt på den sista frågan som var: Vilket datum barnet föds, hur mycket han kommer väga och hur lång han kommer vara när han föds. Alla har skrivit vad de tror på en varsin lapp som nu ligger i en burk som jag och Simon fick med oss hem. Där kommer den få stå tills vi har någon slags namngivelse/dop. Då får vi se vem som gissar rätt eller är närmast. Så himla roligt! 
Vi fick så sjukt många och fina presenter av alla. Kläder, gosedjur, skor, filtar, böcker, en stor blöjtårta och en strumpbukett. Han är redan bortskämd den här gossen.
 
 
Jag kände mig så omtyckt och älskad och har helt klart fått ny energi inför den här sista tiden som gravid. Det har varit tufft i ett par veckor nu. Det är tungt, varmt, jag har ont och nu har även hormonerna gjort sig till känna. Det har gjort att jag kan bli deppig, sur, arg, irriterad, superhappy och otroligt glömsk. Allt på en och samma dag. Men min babyshower gjorde mig glad och jag ska bära med mig den här dagen för alltid. Så häftigt att bli överraskad på det där viset. Nu längtar jag tills nått av mina syskon eller mina vänner skaffar barn så jag får hjälpa till att ordna en egen shower! De verkade ha så kul under förberedelserna att jag nästan blev avundsjuk på att jag inte fick vara med ;) Men att bli överraskad slår helt klart högre <3 
 
Tack alla som gjorde min dag och gav mig en extra boost nu mot slutet. Jag kommer alltid minnas den här dagen!
 
Babyshower - bebis - familj - gravid - kärlek - vänner
Malin

Så fint!