V.23

Hej! 
 
Lillkillen har blivit så vild i magen! Jag känner honom igenom hela dagen nu. Han sparkar och vänder sig hela tiden. Idag har det varit lite jobbigt för han har tryckt till på konstiga ställen efter måltider och då har jag fått ont och blivit illamående. Men det är det enda besväret jag har just nu och jag blir ju glad när jag känner honom så det är mer kul än vad det är jobbigt.  
 
Idag har Simon varit ledig så vi har tagit det lugnt tillsammans. Lunch på pizza hut och lite fönstershopping var det enda vi gjorde. Sen har jag legat i soffan och väntat ut lillen som sparkade efter lunchen, haha. Vi var även iväg på en middag hemma hos Simons mamma. Lugnt och härligt hela dagen igenom, skönt!
 
Det var egentligen igår som jag gick in i vecka 23 men Simon jobbade hela eftermiddagen och hela kvällen så vi hann aldrig med att ta bilder på magen igår. Så det fick bli idag stället. Funkar ju bra det med ;) 
 
 
Jag tycker att det har blivit en sån stor skillnad bara sen förra veckan! Hej mage lixom. 
Det har blivit tungt att ta sig upp från sittande eller liggande ställning nu. Dels för att magen är iväg men också för att magmusklerna inte riktigt finns där längre. Det var ju inga fantastiska magmuskler jag hade sen innan men nog orkade jag resa mig upp ur sängen utan att behöva rulla över på sidan och kasta benen över sängkanten för att sedan häva mig ur sängen som en annan säl! 
Jag och Simon är så bekväma med graviditeten att jag ofta glömmer att jag är gravid. Ta det på rätt sätt nu, men jag går inte runt om dagarna och ser mig själv som gravid, utan jag har vant mig vid tanken att jag är lite småtjock. På grund av det så känns det som att tiden har stannat på något sätt och att jag inte blir större om magen. I mitt huvud är jag fortfarande lika stor som jag var i vecka 13. Förstår ni hur jag menar? Därför blir det så roligt att vi tar bilder varje vecka på magen för då ser jag tydliga skillnader!
Äsch vad flummigt det låter. Hoppas ni förstår att jag inte menar det på något negativt sätt :D 
Jag älskar min mage och Simon klappar ofta på den och säger att jag är fin. <3 Vi njuter till fullo av graviditeten.
 
Jag har hört att det ska bli varmt och sol i Uppsala i helgen. JA TACK! Nu vet jag att jag ska vara försiktig i solen men jag vill gärna sitta i solen lite. Jag smörjer in mig i solkräm så blir det bra.  
 
Kram! 
 
 
gravid - v.23