V.22

Idag är det tisdag och det betyder att jag går in i gravidvecka 22. 
Jag har börjat äta järntabletter nu och jag tror att magen gör lite uppror av det. Lite ont och illamående och sånt tråkigt. Jag har också blivit supertrött igen men det vet jag inte om det beror på tabletterna. Inatt sov jag 11 timmar!! Vet inte om jag ska vara nöjd och ta vara på tiden då jag kan sova länge eller sucka åt det. Jag vill inte vara så här trött men det bestämmer ju inte jag. Simon säger att det är okej och att jag ska lyssna på kroppen, att jag behöver vila. Han har såklart rätt men det känns ändå inte bra att sova så länge. MEN hellre perioder då jag sover  mycket än perioderna när jag inte kunde sova alls. 
Jag har också skaffat en olja som jag smörjer in magen med för att förebygga bristningar. Jag vet inte om det kommer funka men jag hoppas ju. 
Annars så är det inte mycket nytt just nu. Lillkillen fortsätter att röra sig inne i magen men är snål med sparkarna. Simon har fortfarande inte fått känna något. Haha envisa unge ;) 
 
Här är veckans bild på magen. 
 
 
 
Ha en fortsatt trevlig vecka!
gravid - v.22