Blommor gör mig glad

Jag har bara nyligen förstått det roliga med att ha växter hemma. Tidigare har jag och Simon inte haft blommor för ingen av oss har brytt oss om att, för det första köpa blommor och för det andra ta hand om dem. Men förra året när Simon fyllde år önskade han sig blommor i present och fick flera otroliga gröna växter... som jag har tagit hand om! Det gör inte mig något för jag tycker det är kul. Men oj vad arg jag blir när de dör ;) Men jag dödade dem genom att övervattna dem istället för att glömma bort att vattna som tidigare. Den ena blomman var inte mitt fel. Jag märkte inte att vattnet rann rakt igenom och ner i krukan som fylldes på så jorden stod i en halv liter vatten... jag  gjorde mitt bästa för att rädda den men förgäves. Den andra blomman jag dödade var en kaktus. Ja, en jäkla kaktus. Kan man ens döda en kaktus? Frågar ni kanske, ja om man vattnar den för mycket... Den här gången  var det inget vatten i krukan, det var bara jag som försökte för mycket. 
Mitt nyfunna intresse för blommor är delat med min käre sambo för vi har för första gången i våra liv köpt blommor för att pynta här hemma! 
 
 
Plus en ny kaktus för vi gillar verkligen våra kaktusar. 
 
Och titta på vår bambu! Vi hade dagen innan ätit middag hemma hos Simons mamma och då hade Simons brorsa skojat och sagt att vi borde köpa en stor bambu att ha på balkongen, han tyckte det skulle se bra ut ;) Vi skrattade lite åt det men då när jag såg att det såldes på Ikea frågade jag Simon lite halvt oseriöst om vi skulle köpa en bambu-pinne och han utbrast: Ja!
Jag frågade hur man tar hand om en bambu på Ikea och de sa att den bara ska stå i vatten och att man kan plantera den i jord när den får rötter, om man vill. Så vi får väl se senare hur vi gör med vår bambu. Jag hoppas den tål stenarna bara... Om nån av er vet om bambun dör av att stå bland stenar så säg till, för den här lillen vill jag ta hand om! Såklart är det vatten i vasen också. 
På balkongen fixade vi fint med nya blomlådor och blommor. Med dessa blommor var Simon riktigt petig. Jag tyckte det mesta var fint men det skulle va en viss höjd, en viss färg och så skulle det inte vara samma blomma i hela lådan. Så vi gick runt och jämförde en stund tills vi båda var nöjda :D 
Wow så roligt!  Jag blir så glad av att se växter här hemma. Det förgyller verkligen rummet. 
 
Ha en trevlig lördagskväll alla!
Anonym

Jättefint! I många bostadshus är det inte tillåtet att ha krukor hängandes på utsidan av balkongen. Utan en måste ha dom på insidan. Detta för att dom inte ska ramla ner i huvudet på någon haha. Så kolla upp vad som gäller så slipper nån bli grinig.
Kram och tack för en bra blogg