Halloween på Gröna Lund

Idag var jag och Simon tillsammans med min familj på Gröna Lund. I sommras gjorde de reklam för sig själva om sin Halloween vecka och skräckfreaks som vi är var vi såklart tvugna att åka! 
Trotts att det skulle regna så åkte vi, ingen annan dag passade så bra som denna så vi packade väskorna fulla med varma kläder och regnjackor och höll tummarna för att det inte regna hela dagen ;) 
Under dagen var det fantastiskt väder. Med flera lager kläder var det inte ens kallt! När solen gick ner kom även regnet men då hade vi testat det häftigaste så det var ok. 
Halloween på Grönan då? Läskigt säger jag bara. Helt klart värt att besöka om man tål att bli skrämd ;) Några vanliga attracktioner var öppna och några var omgjorda till skräckinjagande upplevelser. Jag som bara har gått "House of Nightmares" alltså spökhuset 1 gång i mitt liv hade väl egentligen ingenting på Grönan att göra idag eftersom att det var just de nya spökhusen som lockade ;) Lustiga huset är denna vecka Olustiga huset. Radiobilarna har förvandlats till Hotell Hell/o och bryggdelen har blivit en militärzon med zombies! Men jag tuffade på mig, tog ett utav mina småsyskon i handen och klarade mig igenom vartenda spökhus! 
På allt detta var hela parken pyntad med pumpor och fågelskrämmor. Efter kl 18 kom också monster och spöken ut ur sina krypin och gick omkring bland besökarna ;) Mamma och Novalie skrattade högt när jag ryggade undan från en Liemann som stod med en decimeter till godo från mitt ansikte. De fick de vackert äta upp när jag nickade bakom deras ryggar. Mellan dem stod en annan svartklädd figur och de hoppade högt och skrek så hela parken hörde!
 
 
Tyvärr kom regnet och köerna blev brutala så jag och Simon valde att åka hem tidigare tillsammans med Novalie. Vi kände oss nöjda allihopa och jag kommas att det regnet som vi åkte igenom inte kom till Grönan... 
Vi hade en riktigt rolig dag tillsammans och jag hoppas att Grönan gör samma sak nästa år!