Välkommen maj

Vilken otrolig start på månaden! Sol, sol och mera sol. Underbart. 

Jag mår som bäst när solen lyser och det bränner lite lagom om näsan och armarna. Under dessa varma dagar är jag så glad att jag har möjlighet att vara ute hela dagarna i mitt jobb. Denna vecka på förskolan har vi jobbat kort om personal varje dag och vi har därför varit ute mycket. Barnen älskar det och det underlättar hela dagen. 
Igår (fredag) skulle mamma på konsert och barnen hade beställt grillat istället för tacos. Jag kom lite tidigare än Simon och när jag kom var nästan alla barn ute i badkläder. Jag hade svarta jeans och långärmat. Det funkade under dagen för det hade blåst lite, men hemma hos mamma kommer inte den minsta vindpusten in på framsidan av huset. Det blir med andra ord VARMT. Jag fick låna shorts av Corrinda och ett linne av mamma. Sen gick jag ut och sopade bort allt barr. De andra hjälpte till med gott sällskap från solstolarna ;) 


Patricia och Simon fixade med maten. Grillspett med korv, kyckling, kött och majskolvar mumma! 


Min Simon kom lagom tills maten var klar så vi dukade fram och satte oss. Mamma och Petra var inte med men vi blev ändå 11 personer. 8 barn plus 3. 

Grilla gör jag så sällan men det är så gott att jag inte kan förstå att jag inte gör det mer ofta! 
Sen satt vi tre äldsta med våra killar och snackade en lång stund. Precis som en vanlig fredag <3 

Idag ska vi åka till Parken Zoo på premiäröppning som Loppi håller. Tyvärr är solen inte lika generös som igår, men å andra sidan är det kanske bra att vila ibland oxå ;) 

Hörrni, trevlig helg på er!