En helg hos mamma

Hej!

I helgen var mamma borta och jag åkte därför dit med packning och redo för en helg tillsammans med mina syskon. Simon jobbade tre 12-timmars pass hela helgen och var därför bara med en kortis på lördagskvällen. 
Men jag åkte dit lagom till tacosen. Det var "bara" 6 personer hemma för att äta tacos i fredags! Och ja, jag säger "bara," för när vi är som flest så är vi 13 eller 14 stycken. Först DÅ känner man att man är många ;)
Men nu blev det bara jag, Corrinda, Novalie, Lovelia, Jordan och Jamie. Det dög bra det med. 
 
 
Efter maten snackade vi som vanligt vid matbordet och spelade lite spel innan jag och de yngre barnen satte oss i soffan och såg en film. Trixie anslöt sig lagom till filmen, som blev Shrek 4. Jag har sett de andra filmerna och tycker att de är bra allihopa, även den här. Tummen upp från oss allihopa. 
 
 
 
Under kvällen så frågade jag de fyra yngsta vad de ville göra på lördagen. Vi hade hela dagen och dessutom tillgång till mammas bil så vi kunde hitta på precis vad de ville! De svarade då, nästan samtidigt, att de ville åka hem till mig och spela dataspel och Wii! 
 
 
Sagt och gjort ;) Vi packade in oss och var hemma hos mig vid 11 på förmiddagen. Vi tog såklart med oss Doris också. Robb, Corr och Novalie hade andra planer. Kompisar och jobb så då fick Doris vara med oss. 
Vi spelade en stund, pausade för lunch, spelade lite till och gick sedan på en promenad med Doris. När vi var ute ville de leta efter roliga lekparker. Jag har inte letat själv tidigare så jag lät barnen leda så gick jag efter med Doris. Och tydligen finns det en hel del lekplatser i mitt område. Kul!
Vi stannade vid en klätterställning, en fotbollsplan och en borg. 
 
 
 
Borgen stannade vi länge vid. Jag satte mig på en bänk och lät Doris svalka sig i skuggan. Det var så varmt att vi kunde gå i t-shirt, häärligt! Ungarna lekte först tagare och sen Jurassic Park. En var dinosaurie och de andra var tvungna att stå eller sitta helt still för annars skulle de bli upptäckta ;)
Sen ville de tillbaka hem till mig och spela innan vi var tvungna att åka hem. 
5 1/2 timme efter att vi först kom på morgonen, åkte vi hemåt! Men först förbi Citygross för lördagsgodis och glass :D
Till middag gjorde jag köttfärssås av den överblivna tacofärsen och till det spaghetti. Det blev supergott och när Robert kom hem från sin jobbdag tittade han på färsen och sa "måste du laga så god mat när jag redan har ätit middag..." han hade då ätit McDonnalds eller liknande på vägen hem. Hehe ja sorry Robban ;) 
Efter maten var det spikat att se Eurovision för de flesta av oss. Men innan klockan hann bli så mycket åkte jag och hämtade Simon från jobbet. Han ville gärna vara med oss under kvällen, det ville jag med så då är det inga problem att hämta honom. Corrinda snålade skjuts på vägen till en kompis. De skulle se Eurovision de med, och fira Corrinda lite eftersom att hon och hennes tvilling Robert fyllde 17 på söndagen. 
Simon var trött och tacksam för lagad mat. När klockan sen slog 21 satt vi i soffan och tittade tillsammans. 
 
 
 
Eftersom att Simon skulle upp vid 6 dagen efter kunde han inte se färdigt på hela Eurovision. Småkillarna hade somnat i mammas säng så jag bar in dem till sig så Simon slapp trängas ;) Novalie, Trixie, Lovelia och jag satt uppe och hejade på Robin som kom på en stark 5:e plats! 
Sen sängen. 
Morgonen efter berättar Lovelia att de ska bli hämtade för umgänge kl 10. Det hade varit osäkert innan men nu hade han bestämt sig. Innan jag hunnit upp ur sängen ordentligt hade Trixie och Lovelia redan hunnit ner för att packa badväskan till alla de fyra barnen som skulle med. Jag försökte erbjuda min hjälp men det behövdes inte. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, det känns inte som att jag är barnvakt när jag är hemma hos mamma. Det är mer att jag finns där "In case of emergency." Allt annat klarar de helt själva. Så duktiga!
En bil körde fram och barnen gick ut. Han kommer alltså inte in och säger hej eller något utan han stannar kvar i bilen. Inte heller klev han ur när han lämnade tillbaka dem. För min skull är det bara skönt. Jag vill inte lägga ner min energi på att byta pressade hälsningsfraser. 
Vi sa hejdå och jag tog en prommis med Doris. Vi hade pratade med Robert och Corrinda (som nu fyller år, om ni inte hänger med i mitt svammel) och vi hade sagt att vi kunde äta frukost tillsammans. Men nu när de yngre åkte så tidigt åt de innan. De ville inte att vi skulle komma och sjunga så jag väntade vackert på att de skulle komma upp. När klockan sen blev 11.30 åkte jag och lunchade med Simon som vi hade bestämt sen innan om barnen skulle iväg. Jag messade grattis och åkte sen. De båda hade sin flick-/pojkvän hemma så jag tänkte att de nog hellre hänger för sig själva än äter frukost med storasystern vid lunchtid ;)
Efter min och Simons lunchdejt åkte jag till Ikea en snabbis för att köpa soffkuddar till vår nya utemöbel för att sedan åka hem och skruva ihop möbeln. Bara för att inse att skruvarna till en av tre delar fattades... Efter ett snabbt telefonsamtal bestämde jag mig för att åka tillbaka till Ikea och beställa skruvar innan jag åkte tillbaka till mamma. Jag plockade upp Patricia på vägen och vi var hemma lagom till middagstid. Vi lagade korvstroganoff och suktade efter Tillys (robbans tjej) bullar som hon bakade så snällt till hela familjen efter Roberts önskemål <3 
Simons slutade sitt jobb kl 19 och mamma skulle vara i stan kl 20. Maten hemma var färdig 18.30 så då hoppade jag den, åt med Simon och hämtade sedan mamma som skjutsade hem oss och åkte sedan hem och firade tvillingarna ordentligt! 
Wow vilket inlägg. Fasen, jag förstår hur mamma kan prutta ut så mycket ord i ett o samma inlägg. Vad man gör en massa saker när man är så många! 
Kul hade jag! Och jag tror att mina syskon hade det roligt också. Vi är ett härligt gäng ;) 

Tack för mig, ha en härlig vecka! 
 
Helahea

Du verkar vara en riktig toppentjej!
Och vilken sammanhållning ni syskon har så härligt att läsa 😊