Hoppsan..

Nu verkar det som att det ville släppa med förkylning och feber. Förra gången var jag sängliggande i en hel vecka, nu var det bara tre dagar, hejja! 
 
Idag har jag försökt aktivera mig själv genom att greja på här hemma lite, igår plockade jag ur diskmaskinen och blev helt slut... så en mjukstart innan jobbet behövdes mer än väl. Så idag hämtade jag posten och plockade lite grejer. Jag insåg snabbt att det gick bra så imorgon går jag tillbaka till jobbet! 
 
Mormor kom över en snabbis för att hämta tillbaka verktyg som vi lånat under flytten. Hon passade på att kika runt i lägenheten och bjuda in oss på påskmiddag. Hon tyckte att lägenheten var fin. När soffan kommer blir det inflyttningsfika! 
Simon som jobbat natt klev upp en stund innan mamma kom med Corrinda och Jamie. Hon skulle hämta hem två skrivbord, som tagit plats i vårt förråd, till Trixie och Lovelia som var sugna på nya. De tittade såklart runt lite de med innan jag och Corrinda bar ner det första skrivbordet. Mamma hade trott att hon skulle få plats med båda skrivborden i bilen trots att jag trodde tvärt om ;) Ett skrivbord gick in alldeles utmärkt, men om hon ville ha Jamie med sig hem så fick hon åka två vändor. Jag och Simon var bjudna på middag hos Simons farmor och farfar, så mamma fick en extranyckel så hon kunde hämta det andra skrivbordet senare på kvällen. 
Middagen var som vanligt mycket trevligt. Vi hjälpte till med tunga lådor som skulle upp i lägenheten och sen fick vi skjuts hem. På parkeringen står mamma och Petra. Vi tackar Simons farfar som åker och får sen förklarat att mammas bli har dött... 
Hepp. 
Skrivbordet hade de fått ner men när de sen skulle åka ville inte mammas bil starta. Så de väntade på bärgningsbilen! 
Petra blev tvungen att åka och hämta mina syskon som tränade gymnastik, tror jag, så jag och Simon stannade med mamma. Bärgningsbilen kom på ett par minuter (för mig och Simon, mamma och Petra hade varit där en hel timme,) och lyfte på mammas bil. 
 
 
Jag vet att mamma är envis, hon fixar det mesta själv och det tar emot att behöva ringa efter hjälp. Men här fanns det helt uppenbart inte mycket att göra. Bilen ville helt enkelt inte starta. Trögt. 
Det gick smidigt och bra att backa upp bilen. Killen var supertrevlig och ordentlig. Men vad spelar det för roll när man ser sin egna bil bärgas iväg? 
 
 
Tur att jag och Simon kom så hon kunde värma sig hos oss medan hon väntade på snälla Petra som kom och hämtade henne! 
Hon var lite sur men hon vet att den tas väl omhand under natten. Hoppas nu bara att det inte är något större fel och att hon kan åka och hämta den redan imorgon! :D