Nyårsafton

Jag har varit ledig i lite mer än en vecka nu och jag kan säga er att jag utnyttjar det till max! Förra veckan spenderade jag mesta av min tid tillsammans med mina vänner. Jag hade inte en enda slödag hemma. Sen kom nyår och resten av min lediga tid hade jag tänkt att vara just det, ledig. Dessa två dagar har spenderats framför datorn och i sängen. Fasen så skönt det är att sova utan att behöva ställa klockan! Det var bra länge sedan jag gjorde det.  
 
Men nu skulle jag berätta om mitt nyår. 
Som tidigare år åkte jag och Simon hem till vår kompis för att fira. Hans föräldrar brukar vara borta över nyår och då får vi låna deras hus för middag och storfirande. Jag har fått fördelen att vara tillsammans med min bästakompis, pojkväns, kompis. Alltså är min bästis tillsammans med en kille som gick i samma klass som min kille, och de två är bra kompisar! Jag vill inte säga bästis för jag tror inte killar värderar varandra  så högt ;) 
Med det menar jag att vid alla stora högtider får jag fira det tillsammans med mina bästa kompisar och min kille! Då vi alla är superbra vänner! Ja det känns fantastiskt! 
Iår var vi färre än tidigare år. Vi var 11 stycken tror jag. Det är en stor siffra och jag känner mig hedrar som får kalla varenda en för min vän :) 
 
Etta och Filip, våra värdar, hade fixat fint med bord och mat. Trerätters med vin, inte dåligt ;) 
 
 
 
Innan middagen började presenterade Etta och Filip leken som  skulle pågå till tolvslaget, killer ;) 
Leken där alla får en varsin lapp där det  står en persons namn, en plats och ett föremål. Personens namn, någon närvarande. En plats, som källaren eller köket eller toaletten. Föremålet kan vara vad som helst, en sked, en kapsyl eller en kudde. Sen gäller det att få den här personen man blivit tilldelad den platsen på lappen och "döda" den personen genom att hålla föremålet i handen och på något sätt röra personen under tiden som den befinner sig på den platsen. När personen är död går den dödas lapp över till mördaren. Riktigt kul faktiskt! Roligare än förra gången vi körde när jag dog redan första timmen... Den här gången vann jag med hela 5 dödade personer, moahah! 
Självklart får man ta hjälp av varandra och lura folk på vilket sätt man anser lämpligt. 
Vinsten var en liten champangeflaska som vi poppade på tolvslaget. Perfekt då jag och Simon inte tagit med någon egen! 
 
Vi brukar inte smälla raketer. Vi anser oss inte stabila nog för att hantera sånt, istället tänder vi tomtebloss! ;)
 
 
Andras raketer duger bra. 
 
Den obligatoriska nyårskyssen <3
 
 
Det nya året började vi med en lång natt med massa skratt och skämt.
 
Alltid när vi ses har vi så otroligt roligt!  Vi ses inte ofta men när vi väl gör det, jäklar vad jag skrattar mycket! Det är ett gäng fantastiska människor jag har omkring mig. 
Alla förutom en spenderade natten och dagen efter åt vi pizza ihop. Vi röjde lite och åkte sedan hem vid 15 tiden. Nästan ett dygn senare ;) 

Tack för ett fantastiskt slut på året, och en väldigt mysig början <3 
Etta och Filip ska ha en stor eloge för hela kvällen. Bra jobbat!
 
 
Gott nytt år!