Känns som tiden står stilla

Det är fortfarande en massa veckor kvar tills vi kan flytta in i lägenheten! Åh jag vill att tiden ska lagga till och hoppa fram två veckor in i tiden. 
Fast att jag tycker dagarna går fort så tar det en evighet att ta sig igenom en hel vecka.
Näst på tur att bestämma inför flytten är färg. Vi har bestämt att vi vill måla om i några rum. När vi ändå har lägenheten tom innan alla grejerna kommer på plats så känns det som det smartaste draget. Mamma och Petra är supertaggade att få se lägenheten, men nästan mer på själva målningen! Bra att ha sitt egna renoveringsteam till hands  när något behöver göras. 
Simon och jag är eniga om vilka färger vi ska köra på, problemet kommer bara vara att hitta den där färgen som matchar våra tankar. 
Planen är att börja måla samma vecka vi får tillträde till lägenheten och förhoppningsvis hinna klart innan den kommande helgen så vi kan flytta in alla våra saker. 
Soffan och sängen kommer som jag säkert nämnt tidigare ett par veckor efter inflytten. Ännu har vi inte bestämt om vi ska bo kvar hos Simons mamma eller försöka skaffa en madrass som vi kan sova på så länge. Det enklaste är ju att sova kvar hos mamma. Men hur kan man vilja åka iväg från sin lägenhet när man äntligen fått en!? 
Vi bestämmer oss på plats hur det känns då ;) 
 
Idag är det alla hjärtans dag. Simon och jag var precis på Texas och åt ribs. Det var första gången för oss båda men absolut inte sista. Det var lika gott som det var kladdigt!
Nu hade vi tänkt att se en film och äta lite kakor. Det hör visst till att gotta sig på alla hjärtans dag ;)

Jaha så ser läget ut. Inte så mycket att uppdatera. Vänta bara tills vi flyttat, då ni! 
Johanna

Hej! Jag har följt din blogg ganska länge, så kul att ni fått lägenhet! Det är ni värda! Det vore kul om du ville skriva ett inlägg om hur du och Simon träffades och mer om ditt liv och dina vänner. Har du kontakt med några från skoltiden? Hur ofta hinner du träffa dina vänner. Jag går nämligen sista året på gymnasiet nu och jag är rädd att man kommer tappa kontakten med alla. Förstår om du har mycket med flytten nu men vore super kul om du ville skriva ett inlägg om detta någon gång :D kram!

Svar: Tack! Vad kul att höra att du varit med ett tag, det gör mig glad att du tar tid att skriva en kommentar. Jag kan absolut sätta mig ned nån gång och skriva ett längre inlägg om det, bra tips ^^ Fortsätt gärna komma med idéer och frågor :D
Janelle